ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 22.01.2007, 11:09
احمدی‌نژاد دورغ می‌گويد

آفتاب: «حسین مرعشی» عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با انتقاد از سیاست‌های تبلیغی و موضع‌گیری احمدی‌نژاد در خصوص پرونده هسته‌‌ای معتقد است که آنچه رئیس جمهوری در مورد دست‌یابی به تکنولوژی هسته‌ای در محافل داخلی و بین‌المللی طرح می‌کند، فراتر از دستاورهای علمی و فنی موجود ایران در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای است.

مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب توضیح داد: کشور ما موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته که با هدایت مقام معظم رهبری و زحمت و تلاش کارشناسان و دولت‌های گذشته و همچنین یکسال و نیم اخیر به دست آمده اما ما هنوز تا مرحله‌ای که بتوانیم سوخت نیروگاه بوشهر را تامین کنیم، فاصله زیادی داریم.

به اعتقاد وی، «احمدی‌نژاد در طرح موضوع در محافل مختلف پیشرفت‌های ایران را بیش از آنچه هست، بزرگ می‌کند. در حالی که این موضوع به ضرر ایران است و مخالفین ایران را تغذیه می‌کند و برای تحت فشار قرار دادن ایران بهانه به دست آنها می‌دهد».

مرعشی ادامه داد: رئیس جمهور اخیرا به مقامات سودان اعلام کرده که ما حاضریم تکنولوژی هسته‌ای را در اختیار شما قرار دهیم. در حالی که سودان یکی از کانون‌های بحران آفریقاست و یک حکومت رادیکال دارد و با بسیاری از کشورهای جامعه آفریقا چالش دارد.

وی افزود: احمدی‌نژاد در جای دیگری به مقامات ترکیه گفته است که آماده‌ایم تکنولوژی هسته‌ای را به این کشور صادر کنیم. در حالی که در کشور ترکیه یک حزب اسلامی حاکم است که با امیال غربی‌ها سازگار نیست. بر این اساس این موضع‌گیری‌ها به لحاظ سیاسی فوق‌العاده به ضرر ایران بوده است و دشمنان را علیه ما بسیج کرده است.

عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با بیان اینکه «ما باید بدانیم که قدرت‌ ما در قبال اجماع جهانی محدود است» تاکید کرد: ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمنان بالقوه ما بیدار نشوند و به میدان نیایند چرا که ما توانایی و ظرفیت‌هایی محدود داریم و در صورت مقابله با جامعه جهانی قادر نیستیم از منافع ملی دفاع کنیم.

وی بر این اساس خاطر نشان کرد: ما در موقعیتی هستیم که باید تلاش کنیم دنیا را آرام کنیم، و به دلیل ‌اینکه در بحث هسته‌‌ای و در منطقه کشور موفقی هستیم، نباید دنیا را علیه خود بسیج کنیم.

به گفته وی مشورت‌های غلط و یا برداشت‌های غیرواقعی باعث می‌شود حرکت‌هایی صورت گرفته و یا تصمیماتی اتخاذ شود که در نهایت دشمنان بالقوه کشور همگی بیدار و بسیج شوند.