ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 17.12.2006, 7:22
شكست سنگين حاميان محمود احمدی‌نژاد

شكست سنگين فهرست حاميان دولت در اكثر مراكز استان‌ها

بازتاب: از فهرست حاميان دولت در شهرهای اصفهان، ساری، زنجان، كرمان و بندرعباس،‌ هيچ كانديدايی موفق به كسب آرای لازم نگرديد. اخبار رسيده حاكی از پيروزی ائتلاف اصولگرايان در اكثر مراكز استان‌ها می‌باشد.
با اعلام نتايج اوليه شمارش آرا در بيشتر مراكز استان‌های كشور، فهرست حاميان دولت (رايحه خوش خدمت) موفق به كسب اكثريت مطلق و حتی نسبی آرا نشده است.
به گزارش خبرنگار «بازتاب»، از مجموع استان‌های اعلام‌شده، از فهرست حاميان دولت در شهرهای اصفهان، ساری، زنجان، كرمان و بندرعباس،‌ هيچ كانديدايی موفق به كسب آرای لازم نگرديد و در ساير مراكز استان‌هايی كه شمارش آرای آنها تقريبا به پايان رسيده، بين يك تا سه كانديدای اين فهرست به شورای شهر راه يافته و حاميان دولت در اقليت قرار گرفته‌اند.
در شورای شهر قم كه مهمترين مركز فهرست حاميان دولت در مراكز استان‌ها به شمار می‌رود نيز از ليست رايحه خوش خدمت تنها يك سوم اعضا موفق به كسب آرای لازم شدند تنها در شهر بيرجند نيز از ٧ عضو شورای شهر، اعضای اين فهرست ۴ كرسی را كسب كرده‌اند.
بنابر آخرين اخبار در شهرهای اراك و اصفهان، فهرست خدمتگزاران مستقل حائز اكثريت مطلق و در شهرهای قزوين،‌ كرمان، ساری و همدان، ۴ عضو اين فهرست موفق به راهيابی به شورای شهر شدند و در ساير مراكز استان‌ها نيز ۲ يا ۳ عضو فهرست مذكور به شورای شهر راه يافت.
اخبار رسيده حاكی از پيروزی ائتلاف اصولگرايان در اكثر مراكز استان‌ها نيز می‌باشد.
گفته می‌شود، حجم گسترده تبليغات انتخاباتی و استفاده افراطی از اسم و تصاوير رئيس‌جمهور از عوامل ناكامی ليست حاميان دولت است.
در شهرهای قزوين، ‌زنجان، بندرعباس و اهواز نيز برخی كانديداهای خانم، با تمركز بر جاذبه‌های زنانه موفق به كسب آرا شده‌اند.



جبهه مشاركت:
ليست احمدی نژاد در هرسه انتخابات شكست خورد


امروز: جبهه مشاركت ايران اسلامی با انتشار اطلاعيه ای ضمن تشكر از حضور پرشور مردم در انتخابات ٢٤ آذر نسبت به اخباری مبنی بر اراده ای خاص برای تغيير نتايج رای مردم ابراز نگرانی كرد. متن كامل اين اطلاعيه در ادامه می آيد:

به نام خدا
ملت شريف ايران!
حضور پر شور شما در روز انتخابات ٢٤ آذرماه در سراسر كشور نشان از عزمی بزرگ در دفاع از حق حاكميت بر سرنوشت و تحكيم پايه‌های مردمسالاری در ايران دارد. ما ضمن قدردانی از اين حضور پر شكوه بر عزم و آگاهی شما درود و آفرين می‌گوييم.
آنچه از نتايج اعلام شده اوليه در سراسر كشور برمی‌آيد، نشان از شكست قطعی فهرست آقای احمدی‌نژاد در سراسر كشور در سه انتخابات خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و ميان‌دوره‌ای مجلس و نه بزرگ به روش‌های اقتدارگرايانه و ناكارآمد دولت می‌دهد.
فهرست يك جريان خاص دولتی نه تنها در سه انتخابات از منظر سياسی شكست خورد بلكه بی‌نظمی‌، عدم كفايت و سردرگمی مجريان انتخابات نشان داد كه اين دولت در زمينه برگزاری انتخابات ناكارآمد و ناتوان بوده و زمينه را برای شبهه‌ناك شدن فضا و مسأله‌آفرينی و ايجاد نگرانی دغدغه در سلامت انتخابات و رعايت امانت رأی مردم فراهم آورده است. ما اميدواريم تخلفات در حال انجام در شمارش آرا تنها مرتبط با همين بی نظمی و كارنابلدی مجريان دولتی بوده باشد و پشت اين فضای پرابهام خدای ناكرده طراحی مداخله در آرءأ ملت نبوده باشد.
ما همانگونه كه در اطلاعيه پيشين خود اعلام كرديم به دقت روند برگزاری و شمارش آراء ‌را زير نظر داريم و گزارش‌های موثقی را تهيه كرده‌ايم.
ما به مجريان و ناظران و هشدار می‌دهيم كه امانت دار رأی ملت باشند و روند مبهم و پر مسأله انتخابات به ويژه در شهر تهران را به روال عادی بازگردانند.
البته ما در اطلاعيه‌های بعدی جزئيات اين تخلفات را اعلام خواهيم كرد، ولی در اين شرايط حساس تأكيد می‌كنيم كه سردرگمی و ابهام در سايت‌های كامپيوتری سفارش آرا، نگرانی‌های زيادی را ايجاد كرده است كه اميدواريم وزارت كشور هر چه سريعتر به اين سردرگمی و ابهامات و تخلفات خاتمه دهند.
با آرزوی سربلندی برای شما ملت ايران
جبهه مشاركت ايران اسلامی
٢٥ آذر ١٣٨٥

آخرين فهرست آرا مجلس خبرگان در تهران

آفتاب: در حالی‌ كه صرفاً كمتر از ٢٥٠ صندوق از مجموع آرای انتخابات خبرگان رهبری در استان تهران شمارش نشده، نتايج به‌دست آمده نشان می‌دهد كه فاصله هاشمی با نفر دوم ليست به بيش از ٥٠٠ هزار رای بالغ شده است. پيروزی هاشمی چنان قاطع بود كه رسانه‌های حامی جريان افراطی مذهبی كه با ليست «منهای هاشمی و روحانی» به ميدان آمده بودند هم بالاخره صبح روز يكشنبه به پيروزی هاشمی اقرار كرده و آرای نهايی وی را بالغ بر يك ميليون و ٨٩٠ هزار رای برآورد كردند.
اين در حالی است كه آيت‌الله خوشوقت كه به عنوان سمبل و شاخص اصلی ليست حاميان دولت (معروف به ليست منهای هاشمی و روحانی) شناخته می‌شود همچنان در ليست منتخبين تهران قرار ندارد و عملا از ورود به مجلس خبرگان باز مانده‌ است.
در اين حال، يك منبع موثق در وزارت كشور در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی آفتاب اعلام كرد كه تا ساعت ١٠ صبح روز يكشنبه ٥٦٠٦ صندوق از مجموع ٥٨٥٧ صندوق آرای انتخابات خبرگان در استان تهران شمارش شده كه در آن از مجموع ٣ميليون و ٦٥٢ هزار رای ماخوذه و ٣ميليون و ٧٨ هزار رای صحيح، هاشمی رفسنجانی بيش از يك ميليون و ٤٨٨ هزار رای را به دست آورده‌است.

آخرين نتايج شمارش آرا چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبری به شرح زير است:
١ـ هاشمی رفسنجانی: ١ ميليون و ٤٨٨هزار رای
٢ـ امامی كاشانی : ٩٨٣ هزار رای
٣ـ مشكينی : ٩٧١ هزار رای
٤ـ‌ يزدی : ٩٢١ هزار رای
٥ـ‌ جنتی : ٨٨٧ هزار رای
٦ـ‌ مصباح يزدی : ٨٤٢ هزار رای
٧ـ حسن روحانی: ٨١٠ هزار رای
٨ـ‌ در ی نجف‌ آبادی: ‌٧٠٦ هزار رای
٩ـ كازرونی : ٦٨٨ هزار رای
١٠ـ خرازی: ٦٥٢ هزار رای
١١ـ استادی : ٦٤٢ هزار رای
١٢- نمازی : ٥٧٤ هزار رای
١٣ـ باقری كنی : ٥٧٢ هزار رای
١٤ ـ‌ محمدی گيلانی : ٥٥٢ هزار رای
١٥ـ محسن قمی: ‌٥٢٠ هزار رای
١٦ـ مرعشی: ٤٩٠هزار رای


پروژه خطرناك افراطيون

آفتاب: منابع مطلع در ائتلاف بزرگ اصولگرايان از طراحی برنامه‌ای از سوی برخی حاميان تندرو دولت برای ابطال تعداد زيادی از صندوق‌های آرای انتخابات شورای شهر تهران خبر داده‌اند.
بنا بر اخباری كه اين منابع در اختيار آفتاب قرار داده‌اند، حاميان دولت در جلسه‌ای كه بامداد روز شنبه داشته‌اند اذعان كرده‌اند كه بر اساس برآوردهای اوليه حداكثر سه تن از نامزدهای اين طيف به شورای شهر تهران راه می‌يابند و ساير كرسی‌ها در اختيار اصلاح‌طلبان و حاميان قاليباف (ائتلاف بزرگ اصولگرايان) خواهد بود.
در اين جلسه تصميم گرفته شده تا از شنبه‌ شب در سايت‌های وابسته و سپس در روزنامه‌ها فضاسازی تبليغاتی صورت گيرد مبنی بر اينكه حاميان دولت اكثريت شورا را به دست گرفته‌اند و پس از آن، با تكيه بر اين فضاسازی تبليغاتی، فشار بر وزارت كشور برای ابطال صندوق‌هايی كه در آنها اصلاح‌طلبان يا حاميان قاليباف اكثريت دارند، آغاز شود. در اين جلسه همچنين تصريح شده كه حضور هاشمی رفسنجانی در صدر منتخبين تهران، آرای قابل ملاحظه دكتر حسن روحانی، بيرون ماندن آيت‌الله خوشوقت و رتبه پايين آيت‌الله مصباح يزدی باعث آبروريزی حاميان دولت و كسانی كه با ليست «منهای هاشمی و روحانی» به ميدان آمدند، شده است.
اين درحالی است كه هيات‌ نظارت با اطلاع از اين اخبار بر شمارش دستی آرا با حضور ناظران تاكيد كرده‌اند، اما هنوز در اين زمينه موفق نشده‌اند.
منابع آگاه تاكيد می‌كنند كه وزارت كشور به دليل تعهد به صيانت از آرای عمومی و نيز قطعی بودن افشای هر گونه تخلفی، از همراهی با پروژه حاميان تندروی دولت امتناع خواهد كرد و صندوق‌های متعلق به اصلاح‌طلبان و ائتلاف بزرگ اصولگرايان ابطال نخواهد شد.