ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 11.12.2006, 15:41
“بدحجابی در ایران یک اپیدمی اجتماعی است!”

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کشور ایران هشت هزار و ٥٠٠ کیلومتر مرز خاکی و آبی به غیر از مرزهای شمالی دارد، گفت؛ دستگاه های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به شدت در مرزهای شمالی کشورمان فعال هستند و در بقیه مرزها هم که حضور فیزیکی دارند.

به گزارش ایسنا سردار احمدی مقدم با بیان اینکه حوادثی نظیر تاسوکی، دارزین بم و انفجارهای خوزستان ریشه در تحریکات بیرونی دارد، تصریح کرد؛ تولید تریاک در افغانستان امسال به شش هزار و ١٠٠ تن رسیده است که دشمنان ما قصد دارند این تولیدات را به داخل کشور وارد کنند. تنها ١٠ روز پس از تولید مشروبات الکلی در دانمارک، نیروی انتظامی در مرزهای غربی کشور این مشروبات را کشف می کند و هر چند وقت یک بار انبوه محصولات فرهنگی مستجهن که به صورت کیلویی فروخته می شوند، در سیستان و بلوچستان کشف می شود.

سردار احمدی مقام با بیان اینکه امروزه موضوع قاچاق انسان شدیدتر از گذشته شده است، گفت؛ در حال حاضر انواع تهدیدها پیرامون کشور ما وجود دارند که بایستی با چشم باز این تهدیدات را مرتفع کرد. کشورهای غربی با وجود توسعه یافتگی در زمینه های اقتصادی و تکنولوژی، نتوانسته اند امنیت را بهبود بخشند و مطابق آمارهای اینترپل نیز شاخص های جرم در اغلب کشورهای توسعه یافته چندین برابر کشور ماست.

احمدی مقدم با بیان اینکه قاچاقچیان در کشور آزادانه فعالیت نمی کنند، اظهار داشت؛ ستاد مبارزه با موادمخدر امسال حداقل سه جلسه تشکیل داده است، هر چند که باید همه ارگانها در زمینه مبارزه با موادمخدر با یکدیگر همکاری داشته باشند. به عنوان مثال وزارت بهداشت باید تقاضا برای مصرف موادمخدر را کاهش دهد، چون تا زمانی که تقاضا هست، فروشنده هم هست.

او افزود؛ هنگامی که معتادان تزریقی را جمع آوری می کنیم و در یک محل قرار می دهیم، فریاد عده ای در می آید که «این مکان به بمب ایدز یا هپاتیت تبدیل شده است» اما یکی از مراکز انتشار ایدز یا هپاتیت هم این است که افراد مبتلا و غیرمبتلا به ایدز را در یک محل و کنار یکدیگر جمع کنیم که در این صورت آلودگی انتقال پیدا می کند. هر چند ما می توانیم جلوی تزریق در زندانها را بگیریم، اما جلوی روابط جنسی را نمی توان گرفت مگر اینکه هر یک از افراد را در یک سلول انفرادی نگهداری کنیم، اما این کار امکان پذیر است؟ لذا باید مراکز نگهداری مجهز به وجود آید و خانواده ها را نیز در گیر این موضوعات کنیم تا بتوانیم از انتشار چنین آلودگی هایی جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه طی بحث ها و بررسی های گوناگون با مسوولان از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام، مقرر شد افراد معتادی که با مراجعه به مراکز تحت درمان و ترک اعتیاد قرار گیرند از عنوان «مجرم» خارج شوند، افزود؛ این طرح فعلا به تایید رسیده است و تنها باید به صورت مصوبه قانونی در آید که در آن صورت قابل اجرا خواهد بود. فرمانده ناجا گفت؛ در هشت ماه اول سال ماموران ما یک میلیون و ٣٠٠ هزار مورد تذکر به بدحجابان داده اند که اگر نصف این موارد را هم جدی حساب کنیم، یعنی در کشور ما حدود ٦٠٠ هزار بدحجاب وجود داشته است و نشان می دهد که باید این موضوع را یک اپیدمی اجتماعی حساب کنیم.

در امنیت اخلاقی ما به دنبال امنیت خانه و خانم ها هستیم. در حال حاضر تجاوز به عنف در محیط های دانشجویی به عنوان خطر بزرگی محسوب می شود که در بیشتر موارد هم متجاوزان با فیلمبرداری مانع از بر ملا شدن این واقعه می شوند. سردار احمدی مقدم با بیان اینکه حرف ما برخورد با چهار تار موی یک خانم نیست و ما می خواهیم از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم، نسبت به فیلمبرداری غیرمجاز از مجالس و استخرها هشدار داد و گفت؛ افراد در حمام ها، استخرها، اطاق های پرو و اطاق هتل ها اقدام به فیلمبرداری می کنند که این پدیده بسیار خطرناک در جامعه ما شکل گرفته است.

وی همچنین با اشاره به انتشار سی دی منتسب به یک بازیگر در جامعه، گفت؛ این سی دی همانند یک وبا در جامعه پخش شد و مثل بمبی ترکید، غافل از اینکه چنین اتفاقاتی روزانه در کشور به وقوع می پیوندد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه متاسفانه عده ای حمله می کنند و می خواهند افراد مرتبط با این سی دی مستجهن تبرئه شوند، گفت؛ به هر حال خلافی انجام گرفته، فیلمبرداری شده و در حافظه کامپیوتر موجود بوده است. بعد هم این کامپیوتر به تعمیرگاه برده شده که در آنجا این فیلم دزدی شده است.

تا الان هم گردش مالی این سی دی نزدیک به چهار میلیارد تومان بوده است. او افزود؛ طی هشت ماه اول امسال، ٥٠٠ پرونده تجاوز به عنف توسط نیروی انتظامی به ثبت رسیده است. این در حالی است که بسیاری از افراد مورد تعرض قرار گرفته هم برای حفظ آبرویشان به پلیس شکایت نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه در مورد حریم خصوصی تعریف شفافی وجود ندارد، اظهار داشت؛ باید محدوده حریم خصوصی تعریف و روشن شود که نیروی انتظامی کجا می تواند مداخله کند و کجا نمی تواند.