ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 29.11.2006, 13:46
اعلام رسمی فهرست اصلاح‌طلبان

اسامی كانديداهای اصلاح‌طلبان در انتخابات شورای تهران رسماً اعلام شد.
آفتاب: فهرست قطعی و نهايی ائتلاف اصلاح‌طلبان و حزب اعتماد ملی در انتخابات شوراها امروز از سوی «مرتضی حاجی» سخنگوی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «محمود زمانی قمی» رئيس ستاد انتخاباتی حزب اعتماد ملی اعلام شد.
اسامی كانديدا به شرح زير است:

١- محمدعلی نجفی
٢- معصومه ابتكار
٣- احمد مسجد جامعی
٤- پيروز حناچی
٥- تقی‌زاده خامسی
٦- علی نوذرپور
٧- زهرا صدر اعظم نوری
٨- سيد شهاب‌الدين طباطبايی
٩- سيد كامل تقوی‌نژاد
١٠- افشين حبيب‌زاده
١١- عباس ميرزا ابوطالبی
١٢- الهه راستگو
١٣- علی دوستی
١٤- هادی ساعی
١٥- حسن كريمی

پانزده كانديدای اجماع صددرصدی اصلاح‌طلبان می‌باشد كه از سوی زمانی و حاجی به طور همزمان اعلام شد.


سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان در نشست خبری:
همه تشکل‌های اصلاح طلب لیست مشترک ائتلاف اصلاح‌طلبان را قبول دارند.
مهر: مرتضی حاجی با بیان اینکه این لیست کاملا از نظر اصلاح طلبان لیستی منطقی است، گفت: تلاش ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بر این بوده است تا افرادی انتخاب شوند که سابقه نیک و تخصص علمی یا تجربی در کارهای اجرایی داشته باشند و نیز ملتزم انجام وظیفه در چارچوب قانون شورا باشند.
مهندس مرتضی حاجی سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان بعد از ظهر امروز دریک نشست مطبوعاتی و تلویزیونی ضمن اعلام لیست اسامی کاندیداهای اصلاح طلب در انتخابات شورای شهر تهران برنامه تدوین شده از سوی ائتلاف اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران را نیز اعلام کرد.
حاجی اعلام کرد: دکتر محمد علی نجفی، دکتر معصومه ابتکار، احمد مسجد جامعی، پیروز حناچی، هادی ساعی، مهندس قاسم تقی زاده، زهرا صدراعظم نوری، شهاب الدین طباطبایی، الهه راستگو، مهندس افشین حبیب زاده، عباس میرزا ابوطالبی، مهندس حسن کریمی، دکتر علی نوذرپور، سید کامل تقوی نژاد و علی دوستی، کاندیداهای ستاد ائتلاف اصلاح طلبان هستند.
سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تاکید کرد: تمامی افراد چهره های کاری و مشتاق به خدمت و بدون داشتن گرایشات شدید سیاسی هستند.
مرتضی حاجی ضمن تشکر از مسئولان و دبیران کل و نمایندگان تشکل های اصلاح طلبان گفت: از همه تشکل های اصلاح طلب که با صعه صدر از انجام فعالیت و لیست مشترک استقبال کردند و از منافع شخصی و حزبی به منافع ملی عدول کردند، سپاسگذاریم.
سخنگوی ستاد ائتلاف اصلاح طلبان همچنین برنامه تدوین شده ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران را به صورت خلاصه و در ١٠ محور اعلام کرد و گفت: محورهای ده گانه برنامه مدون ستاد ائتلاف اصلاح طلبان برای شورای شهر تهران با محوریت موضوع ایجاد محیط زیست سالم برای شهروندان به شرح زیر است؛ ایمنی و سلامت شهروندان، تامین آرامش روانی شهروندان، ساماندهی اقتصاد شهری مبتنی بر منابع پایدار، تامین فضا و امکانات برای اوقات فراغت مردم، حل ترافیک شهر، ساده سازی مقررات اداری، ساماندهی سیما و کالبد شهر، توسعه مشارکت مردم در امور، توجه به امور اجتماعی و فرهنگی و آموزشی و توجه ویژه به مناطق حاشیه ای و ساکنان این مناطق.
مرتضی حاجی در پایان تاکید کرد: به همه افرادی که در لیست ائتلاف اصلاح طلبان قرار گرفته اند یادآوری شده است که شورا اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد و در صورت پیروز شدن باید در شورا باقی بمانند و از پذیرش مسئولیت های دیگر خودداری کنند.


نامزدهای اعتماد ملی فقط با تابلوی اعتماد ملی معرفی می شوند
مهر: محمد زمانی قمی عضو حزب اعتماد ملی با اعلام اسامی نامزدهای مشترک این حزب با ائتلاف اصلاح طلبان در انتخابات شورای شهر تهران تاکید کرد: فهرست های انتخاباتی اعتماد ملی در تهران و سایر شهرستانها، با تابلوی اعتماد ملی معرفی می شوند و نه تحت عنوان ائتلاف اصلاح طلبان.
محمد زمانی قمی در کنفرانسی خبری که بعد از ظهر امروز در دفتر روزنامه اعتماد ملی برگزار شد، دلیل این تصمیم حزب اعتماد ملی را، معرفی بیشتر حزب اعلام کرد.
زمانی قمی گفت : اعتماد ملی در این انتخابات با شعار " تهران ما به تو می‌اندیشیم" وارد عرصه انتخابات شورای شهر تهران خواهد شد .
به گفته وی، این حزب تلاش دارد تا پیش از انتخابات، شهردار مورد نظر خود را برای شهر تهران معرفی کند.
زمانی قمی با بیان اینکه انتخاب کاندیداهای شورای شهر تهران در حزب متبوعش از مرداد ماه امسال آغاز شده است، شناخت عمران، اقتصاد و حقوق شهری و سوابق و تجربیات نامزدها را به عنوان شاخص های مورد نظر اعتماد ملی برشمرد و تخصص و همگرایی را به عنوان دو عامل اصلی چینش کاندیداهای معرفی شده اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه در تعیین برنامه های حزب اعتماد ملی در انتخابات شوراها سعی شده است از دادن دعده های غیر عملی پرهیز شود بر ضرورت اطلاع رسانی بیشتر از مذاکرات شورای شهر تاکید کرد و گفت: از نظر حزب اعتماد ملی شورای شهر باید یک شبکه رادیویی داشته باشد و در صورت موفقیت در انتخابات از راه کارهای قانونی راه اندازی این رادیو اقدام خواهد کرد.
عضو حزب اعتماد ملی از ردصلاحیت کاندیداهای مورد نظر حزب در اصفهان و ارومیه گلایه کرد و افزود: در این دوشهرستان با توجه به ردصلاحیت کاندیداها برای اعلام فهرست مشکل داریم.
وی از نقش مهدی کروبی و سایر اعضای ارشد حزب اعتماد ملی همچنین سید محمد خاتمی ، مرتضی حاجی و حسین مرعشی در به ثمر رساندن فهرست مشترک اعتماد ملی و اصلاح طلبان تقدیر کرد و گفت : در "سیاست تفاهم " سعی خواهد شد فهرست های انتخاباتی اعتماد ملی در تهران و شهرستانها با حداکثر اشتراک با ائتلاف اصلاح طلبان ارائه شود.
زمانی قمی همچنین با بیان اینکه فهرست کامل کاندیداهای انتخابات خبرگان رهبری مورد حمایت حزب اعتماد ملی بزودی اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: اولین شاخص برای حمایت از کاندیداهای خبرگان برای ما خط امامی و اصلاح طلب بودن است و خط قرمز ما نیز افراطی گری است.
فهرست مشترک حزب اعتماد ملی و ائتلاف اصلاح طلبان ششم آذرماه در نشست گروه ٥ نفره گرامی مقدم، نوروز زاده و زمانی قمی (از حزب اعتماد ملی) و حاجی (از ائتلاف اصلاح طلبان) و مرعشی (از کارگزاران) نهایی شد و به تایید سید محمد خاتمی و مهدی کروبی رسید.