ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Mon, 27.11.2006, 7:07
سقوط هواپيمای سپاه پاسداران بر فراز تهران

صبح امروز يك فروند هواپيمای آنتونوف روسی در فرودگاه مهرآباد تهران سقوط كرد. اين هواپيما هنگام برخاستن از باند فرودگاه مهر‌آباد سقوط كرد و آتش گرفت.
بر اساس اطلاعات واصله، تمامی سرنشينان اين هواپيما كه گفته می‌شود از خانواده‌های سپاه بوده‌اند، كشته شدند.
اين حادثه ساعت ٧:٣٨ صبح امروز به اورژانس اطلاع داده شد و در پی آن ١٤ دستگاه آمبولانس به همراه ١٢ دستگاه اتوبوس و امداد هوايی اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
بر اساس اطلاعات اوليه حاصل از حضور آمبولانس‌ها در محل حادثه، ٢٨ مسافر و در مجموع با احتساب تعداد خدمه و كادر پرواز ٣٢ تن در اين هواپيما حضور داشته‌اند، كه همگی فوت شده‌اند.
بنابر اظهارنظر شاهدان حادثه، اين هواپيما به طور كامل متلاشی شده است و حريقی كه در اين رابطه ايجاد شده، توسط نيروهای آتش نشان مستقر در فرودگاه مهرآباد مهار شده است.
هواپيمای آنتونوف ٧٤ سپاه صبح امروز با ٣١ سرنشين و ٦ نفر گروه پروازی حامل جمعی از فرماندهان ميانی و كادر نيروهای هوايی و دريايی سپاه بود كه قرار بود از تهران به مقصد شيراز و سپس بوشهر پرواز كند.
همه سرنشينان هواپيمای ياد شده كه در منطقه مسيل رودخانه كن سقوط كرده به شهادت رسيده اند.


بيانيه سپاه پاسداران در مورد سقوط هواپيما

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درخصوص سانحه سقوط هواپيمای انتونف نيروی هوايی سپاه صبح امروز بيانيه‌ای صادر كرد.
اين بيانيه به اين شرح است:
بسم رب الشهداو الصديقين
با عرض تسليت به پيشگاه حضرت ولی عصر(عج) و فرمانده كل قوا و امت شهيدپرور به اطلاع می‌رساند درسانحه سقوط هواپيما انتونف نيروی هوايی سپاه پاسداران كه صبح امروز در فرودگاه مهرآباد تهران رخ داد ، متاسفانه ٣٠ نفراز پاسداران جان بركف انقلاب اسلامی به همراه ٦ نفر از خدمه پرواز عازم ماموريت به مناطق عملياتی جنوب كشور بودند ، به شهادت رسيدند و دو نفر نيز زخمی شدند كه تحت درمان قرار دارند.
ستاد مشترك سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بلافاصله با تشكيل تيم فنی و تخصصی اقدام به بررسی دقيق كارشناسانه اين حادثه كرده‌است كه نتيجه آن به اطلاع عموم خواهد رسيد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


معاون عمليات نيروی انتظامی:
٣٩ سرنشين هواپيمای سپاه جان خود را از دست دادند

معاون عمليات نيروی انتظامی، گفت: بر اثرسقوط يك فروند هواپيمای آنتونف، ٣٩ نفر از سرنشينان اين هواپيما جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرنگار ايلنا, سردار اسكندر مومنی، معاون عمليات نيروی انتظامی, در جمع خبرنگاران, گفت: هواپيمای نظامی آنتونف كه متعلق به سپاه پاسداران بوده است، صبح امروز از تهران عازم شيراز بود كه هنگام برخاستن از فرودگاه مهرآباد به دليل نقص فنی و از كار افتادن يكی از موتورهايش، از مسير باند منحرف و منفجر شد.
وی، افزود: بر اثر اين حادثه ٥ نفر از كادر پرواز و ٣٤ نفر از مسافران هواپيما كه عمدتاً از خانواده‌‏های سپاهيان بوده‌‏اند، كشته شدند.
مومنی، خاطرنشان‌‏كرد: در حال حاضر تيمی مشغول بررسی علت نقص فنی هواپيما است و بعد از بازخوانی جعبه سياه اطلاعات تكميلی در اختيار مردم قرار خواهد گرفت.
به گفته معاون عمليات نيروی انتظامی, هواپيمای نظامی آنتونف ويژه حمل مسافر بوده و برخی از خانواده‌‏های نظامی كه با اين هواپيما عازم شيراز بودند، دچار حادثه شده‌‏اند.
وی، يادآور شد: حادثه حدود ساعت ٧:٤٥ دقيقه صبح امروز اتفاق افتاد و هنوز به طور دقيق هويت سرنشينان اين هواپيما مشخص نشده است.


اسامی جان‌‏باختگان اعلام شد

ايلنا: سازمان پزشكی قانون كشور با صدور اطلاعيه‌‏ای اسامی جان‌‏باختگان سانحه سقوط هواپيمای آنتونوف سپاه را اعلام كرد.
به گزارش "ايلنا"، در اين اطلاعيه آمده است: درپی وقوع سانحه دلخراش سقوط هواپيمای آنتونوف سپاه و اطلاع از سقوط هواپيمای مذكور، تيم سازمان پزشكی قانونی به محل اعزام و پس از انجام مراحل قانونی، ٣٦ جسد به مركز تحقيقات علمی و آموزشی سازمان پزشكی قانون كشور واقع در كهريزك منتقل شدند. پس از انتقال پيكر اجساد ٣٢ نفر تا ساعت ١٤ امروز شناسايی قطعی شدند كه اسامی آنها در ذيل آمده است و هويت سه نفر باقيمانده نيز تحت بررسی است.
شايان ذكر است كه بر اساس اعلام مسوولان هواپيمايی، اين هواپيما ٣٨ نفر سرنشين داشته است كه ٣٦ نفر در محل حادثه جان باخته‌اند و دو نفر به بيمارستان منتقل شده‌‏اند.
١-عليرضا باقری
٢- علی الله‌‏يار
٣- كامران كبيری
٤- عليرضا پيسوده
٥- اصغر فلاحتی
٦- سيدحسن بطحايی
٧- سيد مجيد موسوی‌‏راد
٨- محمدعلی دلواری
٩- عبدالرسول حاتمی
١٠- محسن ادهمی
١١- حسين دهقانی
١٢- نادر ايمانی صابر
١٣- رضا عليايی
١٤- سعيد سعيدخانی
١٥- حسين چهل‌‏تنان
١٦- امير جوادی‌‏پور
١٧- رحمان محمدی
١٨- سيدمهدی حسينی
١٩- محمد حسين بياتی
٢٠- رضا دادور
٢١- مصطفی جديدی
٢٢- هادی قويدل
٢٣- مهدی عرفانمنش
٢٤- سيدعطا پيشاور
٢٥- بيژن گلی‌‏پور
٢٦- علی‌‏اكبر جعفرنژاد
٢٧- رضا ترازی
٢٨- حمزه رادمنش
٢٩- سيدحسن فاطمی
٣٠- روح‌‏الله رمضانی
٣١- حسين فرج‌‏پور
٣٢- امير خانقلی
٣٣- احمد ربيعی