ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sun, 19.11.2006, 19:50
بازداشت دوباره منصور اسانلو

بازداشت دوباره منصور اسانلو
صبح روز يكشنبه، ٢٨ آبان ماه منصور اسانلو، رئيس هيات مديره‌ی سنديكای كارگران شركت واحد اتوبوس‌رانی تهران، به همراه ابراهيم مددی، نايب رئيس سنديكا، در تقاطع خيابان‌های فرجام و رشيد در حوالی ميدان رسالت، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و پس از شليك تير هوايی توسط ماموران لباس شخصی، بازداشت شد.
منصور اسانلو اول ديماه ٨٤ همراه با شمار ديگری از اعضای سنديکا و كاركنان شرکت واحد در پی اعتراض‌های صنفی بازداشت شد و تا مرداد ماه سال ٨٥ - بيش از هفت ماه - در زندان بسر برد. وی سه‌ماه پيش با قرار وثيقه‌ی ١٥٠ ميليون تومانی آزاد شد و از آن زمان در انتظار محاكمه در شعبه‌ی ١٤ دادگاه انقلاب است. قرار بود اسانلو صبح روز دوشنبه ٢٩ آبان ٨٥ جهت ادای توضيحات به دليل اعتراضات مهرماه سال گذشته به شعبه‌ی ٤ دادسرای امور كاركنان دولت مراجعه كند و به همراه شش نفر از ديگر متهمان پرونده در شعبه حضور يابد.


توضحيات يك وكيل
پرويز خورشيد، وكيل برخی متهمان پرونده بازداشت‌شدگان شركت واحد در گفت‌وگو با ايسنا گفت: صبح امروز (يكشنبه)برخی افراد در قالب مامور بدون ارائه حكم قضايی و كارت شناسايی به بازداشت منصور اسالو در خيابان اقدام كردند.
وی با بيان اين كه با مراجعه به دادسرای انقلاب موضوع را پيگيری خواهد كرد، گفت كه اتهام موكلش، منبع صدور دستور بازداشت و علت آن هنوز مشخص نشده است.


توضيحات ابراهيم مددی
امروز (يكشنبه) ساعت نه صبح آقاى منصور اسانلو همراه من و آقاى منصور حيات‌غيبی براى پيگيرى مساله بيكار شدن كارگران شركت واحد قصد مراجعه به اداره كار را داشتيم كه در منطقه تهران پارس، خيابان فرجام، تقاطع خيابان رشيد، آقاى اسانلو براى خريد روزنامه از اتوموبيل پياده شدند و بعد از چند دقيقه ما متوجه شديم كه ماموران لباس شخصى دور ايشان حلقه زدند و در حاليكه ترافيك سنگينى نسبتا در خيابان ايجاد شده بود قصد داشتند آقاى منصور اسانلو را با فشار و هل وارد اتوموبيل از قبل تهيه شده بكنند كه آقاى اسانلو مقاومت می‌كرد و خواستار رعايت قانون و مقررات لازمه بود كه آقايان با ضرب و شتم و فحاشى هرچه بيشتر ايشان را كشان، كشان به درون اتوموبيل بردند. آقاى اسانلو با صداى بلند من را خطاب قرار داد و كمك خواست. من به طرف مامورين رفتم و خواستار دلايل و مدارك قانونى و رعايت مقررات شدم، اما آنها من را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند، درحاليكه از يكسو منصور اسانلو را می‌كشيدند، يكى از مامورين كلت كمرى خودش را درآورد و من را مورد تهديد قرار داد و حتى براى ايجاد رعب و وحشت بيشتر، يك تير هوايى هم شليك كرد. من در حاليكه از درد به خود مى‌پيچيدم و منصور اسانلو هم فرياد می‌كرد، يك گروه هفت، هشت نفره با دوسه اتوموبيلى كه ما شاهد بوديم به سرعت آقاى منصور اسانلو را از محل دور كردند و به نقطه نامعلومى رفتند.
خانواده ايشان در پيگيرى‌هايى كه در دادسراى انقلاب انجام دادند، بازجوهاى نامبرده به آنها گفتند كه آقاى منصور اسانلو را به زندان اوين منتقل كرده‌اند. خانواده او در شرايط بسيار نگرانى‌آورى بسر می‌برند. همسر ايشان جهت پيگيرى مسئله در دادسراى انقلاب در خيابان معلم به دادستانى تهران، آقاى سعيد مرتضوى مراجعه كرده كه به او پاسخ درخورى داده نشده است. مادر آقاى اسانلو هم اكنون در بستر بيمارى افتاده است.