ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 21.10.2006, 22:33
موسوی خوئینی آزاد شد

ادوارنیوز: مهندس سید علی اکبرموسوی (خوئینی) نماینده مردم تهران در دوره ششم مجلس و دبیرکل سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوارتحکیم وحدت) از بازداشتگاه ٢٠٩ وزارت اطلاعات در اوین آزاد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ایران، زهره اسلامیان همسر مهندس موسوی خوئینی با اعلام این خبر گفت : همسرم سرانجام پس از ١٣٠ روز بازداشت غیرموجه، شامگاه شنبه ٢٩/٧/٨٥ با قرار وثیقه یکصد و پنجاه میلیون تومانی و بهمراه یک کفالت معادل آن آزاد شد.
همچنین مهندس علی اکبر موسوی خوئینی ساعاتی پس از آزادی در اظهارات کوتاهی ضمن رد مجدد کلیه اتهامات منسوب به خود ، اظهار داشت : بازداشتم را تاوان فعالیت های مفید و موثر خود در دوران نمایندگی مردم تهران و جنبش دانشجویی در مجلس ششم، پی گیری امور زندانیان وبازداشتگاه های غیرقانونی، نقد عملکرد صاحبان مقام و قدرت و ایفای مسئولیت در سازمان ادوارتحکیم وحدت به ویژه نقد عملکرد دولت نهم در مدیریت پرونده هسته ای و... می دانم.
دبیرکل سازمان ادوارتحکیم وحدت در ادامه گفت: لازم می دانم از کلیه اشحاص حقیقی و حقوقی از جمله همه احزاب و تشکل ها، عزیزان و فعالان سیاسی – اجتماعی ، جامعه تخصصی و دانشگاهی و بویژه سازمان متبوع خود ، جنبش دانشجویی و در راس آن دفتر تحکیم وحدت و وکلای گرامیم (سرکار خانم شیرین عبادی ، آقایان دکتر محمد شریف و دکترعبدالفتاح سلطانی) که به انحاء مختلف در دفاع از حقوق شهروندی و آزادی اینجانب تلاش نموده اند، قدردانی و سپاسگزاری نمایم.
موسوی خوئینی افزود: با توجه به رد اتهامات غیر موجه که عمدتا مربوط به ایفای وظایف دوران نمایندگی و فعالیت های قانونی پس از آن بوده ، امیدوارم قضاتی منصف حکم منع تعقیب و برائت اینجانب را صادر نمایند.
وی خاطرنشان کرد: انشاالله همچنان فعالیت هایم درعرصه های اجتماعی ، حقوق بشری و سیاسی بر مدار قانون و با مشی مسالمت آمیز و مدنی در چارچوب استراتژی های عقل جمعی در سازمان ادوارتحکیم وحدت در کنار فعالیت های تخصصی و حرفه ای ام ادامه خواهد یافت.


اظهارات محمد شريف، وكيل موسوی خوئينی

وكيل مدافع مهندس سيدعلی اكبرموسوی خويينی، نماينده مردم تهران در دوره ششم مجلس شورای اسلامی و دبير كل سازمان دانش آموختگان ايران اسلامی (ادوارتحكيم وحدت) از آزادی وی پس از صدور قرار وثيقه‌ی ١٥٠ ميليون تومانی به همراه كفالتی معادل آن، خبر داد.
محمد شريف در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: روز گذشته توديع وثيقه برای آزادی موكلم به لحاظ طی نشدن مراحل اداری انجام نشد و با توجه به سپردن كفالت از سوی همسر موسوی خويينی، وی شب گذشته آزاد شد و مراحل توديع وثيقه امروز انجام می‌شود.
شريف با بيان اينكه وثيقه‌ی ٣٠٠ تا ٤٠٠ ميليون تومانی برای آزادی موسوی خويينی‌ در نظر گرفته شده بود،افزود: وی با قرار وثيقه‌ی ١٥٠ ميليون تومانی آزاد شده است و تا زمان برگزاری محاكمه و صدور حكم دادگاه آزاد است.
به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، روابط عمومی سازمان دانش آموختگان ايران نيز خبر داد كه زهره اسلاميان همسر مهندس موسوی خويينی با اعلام خبر آزادی همسرش گفت: همسرم سرانجام پس از ١٣٠ روز بازداشت غيرموجه، شامگاه شنبه ٢٩/٧/٨٥ با قرار وثيقه يكصد و پنجاه ميليون تومانی و به همراه يك كفالت معادل آن آزاد شد.


موسوی: اتهامات مطروحه را ردمی‌كنم

همچنين مهندس علی اكبر موسوی خويينی ساعاتی پس از آزادی در اظهاراتی كه سايت تشكل متبوعش آن را منتشر كرده، با رد مجدد كليه اتهامات منسوب به خود، اظهار داشت كه بازداشتش را تاوان فعاليت‌های موثر خود در دوران نمايندگی مردم تهران و جنبش دانشجويی در مجلس ششم، پيگيری امور زندانيان و بازداشتگاه‌های غيرقانونی، نقد عملكرد صاحبان قدرت و ايفای مسووليت در سازمان ادوارتحكيم وحدت و همچنين نقد عملكردها و... می‌داند.
دبير كل سازمان ادوار تحكيم وحدت در ادامه از اشخاص حقيقی و حقوقی از جمله احزاب و تشكل‌ها، فعالان سياسی – اجتماعی، جامعه تخصصی و دانشگاهی و به ويژه سازمان متبوع خود، جنبش دانشجويی و در راس آن دفتر تحكيم وحدت و وكلايش كه در دفاع از حقوق شهروندی و آزادی وی تلاش كرده‌اند، قدردانی و سپاسگزاری كرد.
موسوی خويينی افزود: با توجه به رد اتهامات غير موجه كه عمدتا مربوط به ايفای وظايف دوران نمايندگی و فعاليت‌های قانونی پس از آن بوده، اميدوارم قضاتی منصف حكم منع تعقيب و برائت اينجانب را صادر كنند.
وی ابراز اميدواری كرد كه همچنان فعاليت‌هايش را درعرصه‌های اجتماعی، حقوق بشری و سياسی بر مدار قانون و با مشی مسالمت‌آميز و مدنی در چارچوب استراتژی‌های عقل جمعی در سازمان ادوارتحكيم وحدت در كنار فعاليت‌های تخصصی و حرفه‌يی‌اش ادامه دهد.