ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Sat, 23.09.2006, 12:26
اعتراض به بازداشت دکتر کيوان انصاری

بيانيه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی اميرکبير
در اعتراض به بازداشت دکتر کيوان انصاری


هنوز چند صباحی از آزادی دکتر رامین جهانبگلو که با تهمتی تهی به زندان افکنده شده بود نگذشته است که باز شاهد آغاز پروژه‌ای جدید از سوی اقتدارگرایان هستیم. پروژه‌ای نخ نما شده که این بار گویا قرار است نقش، به ظاهر، متهم آن به دکتر کیوان انصاری سپرده شود. دکتر انصاری بدون معلوم بودن عنوان اتهامی، شاکی، نهاد بازداشت کننده، محل بازداشت و… که همگی مصداق بارز نقض حقوق بشر است، چند روز پیش از جلوی درب منزل ربوده شد.
اقتدارگرایان که در غیاب دانشجویان در تعطیلات فصل تابستان، زمین خالی دانشگاه را زمینه مناسبی برای ترکتازی خود می‌دیدند در این سه ماه در راستای اهداف آزادی سوز خود به هر اقدام غیرقانونی و فراقانونی دست یازیدند تا با پاک کردن صورت مسئله، که همانا مطالبات آزادیخواهانه و مدنی دانشجویان می‌باشد، خود را از رو به رو شدن با این مطالبات برهاند. در همین راستاست که فقط در دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۱۱ نشریه را به صورت یک جا توقیف می‌کنند، یاشار قاجار و عابد توانچه را بیش از ۴۰ روز در انفرادی نگاه می‌دارند، بیش از ۳۰ نفر از فعالین دانشجویی را به کمیته انضباطی احضار می‌کنند و برای بیش از نیمی از آن‌ها حکم تعلیق از تحصیل صادر می‌نمایند، از ثبت نام دانشجویان پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد جلوگیری می‌کنند، فایل آموزشی بیش از ۷۰ نفر از دانشجویان را به دستور حراست می‌بندد، به تخریب ساختمان انجمن و سرقت اموال آن دست می‌زند و در ادامه و در راستای ادامه فشار بر فعالین دانشجویی و فعالین مدنی اینک بی هیچ علت روشنی اقدام به دستگیری دکتر کیوان انصاری می‌کنند. اقدامی که بیش از آن که نشان از قدر قدرتی اقتدارگرایان باشد، نشان از ضعف، سست بنیادی و پوشالین بودن قدرت عمال چماق به دست و چکمه پوش ایشان دارد. حاکمیت هر بار در پی شکست پروژه‌های امنیتی نخ نما شده خود به جای درس گرفتن از شکست و تغییر روش‌ها، اقدام به آزمودن دوباره آزموده‌های خود می‌کند که این بار نیز قطعا جز شکست حاصلی نصیب ایشان نمی‌شود.حاکمیت اقتدارگرا بداند که با حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها از این گونه حرکات فاشیستی طرفی در نخواهد بست جز آن که آبروی نداشته خود را بیش از پیش بر باد خواهد داد و بر رسوایی ایشان نزد مردم و دانشجویان خواهد افزود.
دکتر انصاری عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و از چهره‌های خوش نام و بی بدیل در صحنه دانشجویی این دانشگاه و همواره یار و همراه صدیق جنبش دانشجویی طی سالیان متمادی در این دانشگاه بوده است و بازداشت و سعی بر ملوث نمودن چهره ایشان با اتهاماتی واهی، همانند دیگر پروژه‌های این چنینی قطعا با شکست مواجه خواهد شد.
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن محکومیت شدید بازداشت بی مورد دکتر کیوان انصاری و درخواست آزادی هر چه سریعتر ایشان به حاکمیت هشدار می‌دهد که حرکات تهدید کننده از این دست، بر خلاف انتظار ایشان، نه تنها از موجب خاموشی دانشجویان و دانشگاه‌ها نمی‌شود که بر امواج اعتراضات دانشجویان بیش از پیش می‌افزاید.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر(پلی تکنیک تهران)