ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 14.09.2006, 12:49
استمداد پدر كبرا رحمان‌پور


نامه سرگشاده
به تمام انسان‌های شريف، به نهاد‌های مدافع حقوق بشر


من ابوالفضل رحمان پور پدر كبرا رحمان‌پور از شما می‌خواهم تا به حكم نا عادلانه اعدام دختر جوانم اعتراض كنيد.
كبرا دختر جوان من مجبور شد با مردی كه ٤٣ سال از خودش مسن‌تر بود ازدواج كند. كبرا شاگرد ممتاز مدرسه بود و آرزو داشت بتواند در دانشگاه درس بخواند ، ولی به خاطر فقر شديد خانواده مجبور شد از تمام آرزو‌های خود بگذرد.
كبرا قبل از ازدواج زندگی سختی داشت ، بعد از ازدواج زندگی‌اش نه تنها آسان‌تر نشد بلكه بدتر هم شد. اما شدت مشكلات و آزارها در خانواده‌ای كه او مستخدم آنها و سپس عروسشان بود، به اندازه‌ايی بود كه دختر مهربانی مانند كبرا در يك درگيری و برای دفاع از خودش ، ناخواسته مرتكب قتل شد.
كبرا بهترين سال‌های نوجوانی و جوانی خود را در زندان و زير حكم اعدام گذرانده است او زجر فراوانی كشيده و كاملا شكسته شده است. نبايد بيشتر از اين شكنجه شود و آزار ببيند ، او سال‌هاست طناب دار را بر گردن خود احساس می‌كند و زندگی‌اش را با حس اعدام می‌گذراند. و من با ديدن رنگ پريده و دندانهای ريخته و جسم بی‌روح او ، هميشه از خودم می‌پرسم، چه كاری را اشتباه كردم، چه را نبايد می‌كردم، تقصير كيست؟
همانطور كه خودش گفته است ، او می‌خواهد زنده بماند ، از اعدام و طناب‌دار و جرثقيل وحشت دارد و می‌خواهد به دانشگاه برود و درس بخواند. كبرا دختر بسيار مهربانی‌ست اين را هم زندانی‌هايش شهادت می‌دهند ، او بايد هر چه زود‌تر آزاد شود و به زندگی عادی خود برگردد.
تنها اميد ما اعتراض شما مردم شريف به اجرای اين حكم ناعادلانه است. تنها راه جلوگيری از اجرای اين حكم، اعتراض همه مردم، نهاد‌های مدافع حقوق بشر، كميته‌های عليه حكم اعدام و نهاد‌های بين‌المللی به اين حكم است. يك لحظه خودتان را جای من و مادر كبرا گذاريد تا ببينيد اين روزها چقدر وحشتناك است. من حاضرم بجای كبرا اعدام شوم، آيا اين امكانپذير است؟ من هميشه از صبح تا شب كار كرده‌ام، ولی نمی‌دانم چرا سرنوشت ما به اينجا كشيد؟ من و مادر كبرا بعد از اعدام او ديگر هيچ اميدی به زندگی و هيچ چيز نداريم. كمك كنيد. خانواده من، فرزند معلولم را كه هميشه از خواهرش كبرا می‌پرسد و همه فاميل ما را از وحشت اعدام كبرای عزيزمان، پاره تنمان، نجات دهيد. ما منتظر اقدامات قاطع شما هستيم. ما از شما می‌خواهيم اين نامه را امضا كنيد. ميدانم وقت تنگ است و اين آخرين لحظات است. در اين آخرين لحظات يكبار ديگر دست ياری بسوی شما دراز می‌كنم. با امضا اين نامه ، نشان دهيد كه شما نيز خواهان آزادی كبرا هستيد.

اعلام حمايت خود را به آدرس ای ميل زير بفرستيد :
.(JavaScript must be enabled to view this email address)
اسامی امضا كنندگان در وب لاگ http://www.save-kobra.blogfa.com اضافه خواهد شد

ابوالفضل رحمان پور ٢٢ شهريور ٨٥

رونوشت : امنستی اينتر نشنال
يونيسف(نجات كودك)