ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 06.09.2006, 5:18
درگذشت ولی‌الله فيض مهدوی در پی‌اعتصاب غذا

ايران امروز: خبرهای رسيده از منابع مختلف حاكی است كه ولی‌الله فيض مهدوی، زندانی سياسی كه در زندان گوهردشت كرج دست به اعتصاب غذا كرده بود، درگذشته است.
فيض مهدوی پس از ٩ روز اعتصاب غذا و به علت سكته مغزی، از دو روز پيش به بيمارستان منتقل شده بود و بنظر می‌رسد در همان روز نخست انتقال به بيمارستان درگذشته است اما مسئولان حكومت تا كنون از اعلام رسمی مرگ وی خودداری كرده‌اند.
گزارش‌های ديگر حاكی است كه ماموران حكومت روز سه‌شنبه همراه با يك تيم فيلم‌برداری به زندان گوهردشت رفته و زندانيان سياسی را تحت فشار قرار می‌دهند تا در مقابل دوربين فيلم‌برداری اعلام كنند «آقای ولی‌الله فيض مهدوی در اعتصاب غذا نبوده و دست به خودكشی زده است.»
بنا به همين خبر، به آقايان بهروز جاويد تهرانی و مهرداد لهراسبی، از زندانيان سياسی تير ٧٨ ، پيشنهاد كرده‌اند كه اگر در مقابل دوربين اعلام كنند "ولی‌الله فيض مهدوی اعتصاب غذا نكرده و دست به خودكشی زده است" آنها را آزاد خواهند كرد.
همچنين گفته می‌شود روز گذشته (سه‌شنبه) به خانواده‌ی فيض مهدوی اطلاع داده شده برای تحويل جسد او مراجعه كنند. بنا به اين خبرها ، در مراجعه آقايان محمدعلی دادخواه و محمد شريف، وكلای فيض مهدوی به بيمارستان شريعتی تهران، مسئولين بيمارستان به دستور وزارت اطلاعات از نشان دادن فيض مهدوی به وكلايش خودداری كردند، اما خبر مرگ مغزی وی را تاييد می‌كنند.
ولی‌الله فيض مهدوی در سال ۱۳۸۰ بازداشت شده و به اتهام عضويت در سازمان مجاهدين خلق محكوم به اعدام شده بود. اين حكم ظاهراً در ارديبهشت ١٣٨٥ از سوی شعبه تشخيص ديوان عالی شكسته شد و سخنگوی قوه قضايه نيز خبر آن را اعلام كرد، اما هيچگاه به خود فيض مهدوی ابلاغ نشد. داديار اجرای احكام كه پرونده اين زندانی سياسی در نزد اوست اخيراً به دكتر محمد شريف يكی از وكلای فيض مهدوی گفته بود حكم فيض مهدوی كماكان اعدام است و هنوز تبديل به حبس نشده است.
فيض مهدوی با اعتصاب غذای خود خواهان آن بود كه حكم جديد وی از سوی دادگاه انقلاب به او ابلاغ شود، از گوهردشت به تهران و به زندان اوين منتقل گردد و نيز با وكلای خود ديدار داشته باشد.