شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 17.01.2022, 17:31

نسرین ستوده باید به زندان بازگردد


دویچه وله: دادستان عمومی تهران با تمدید مرخصی نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر مخالفت کرد. این وکیل زندانی به دویچه‌وله گفت، روز دوشنبه ۲۷ دی (۱۷ ژانویه) برای تمدید مرخصی‌اش مطابق معمول به دادستانی تهران رفته، اما به او گفته شده است، برای تمدید مرخصی باید دادستان نظر بدهد.

به خانم ستوده گفته شده به دلیل شرکت در “چند مراسم” مرخصی او تمدید نمی‌شود. نسرین ستوده به گفته خودش تا به حال یک بار در مراسم سالگرد قتل داریوش و پروانه فروهر و بار دیگر نیز در مراسم سالگرد کشته‌شدگان هواپیمای اوکراینی شرکت کرده است.

او از ۳۱ تیرماه در مرخصی به سر می‌برد و تا کنون شش بار این مرخصی تمدید شده است.

نسرین ستوده در خرداد ۱۳۹۷ برای چندمین بار بازداشت شد. علت این بازداشت، اجرای حکم پنج سال زندان در پرونده قبلی او اعلام شد، اما پس از بازداشت اتهامات دیگری نیز علیه او مطرح و پرونده‌های جدیدی برایش گشوده شد. او درنهایت مجموعا به ۳۳ سال زندان و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شد که ۱۲ سال آن اجرا خواهد شد.

یکی از اتهامات او در پرونده جدید “تشویق به فساد و فحشا” است که به دلیل وکالت پرونده “دختران خیابان انقلاب” به او زده شده است. به دلیل همین اتهام پرونده او را به دادسرای عمومی فرستادند. این در حالی است که به گفته نسرین ستوده، همچنان وزارت اطلاعات باید درباره پرونده او نظر دهد.

این وکیل حقوق بشری در مهرماه سال ۱۳۹۹ به زندان قرچک منتقل شد. یک روز پس از انتقال او، سازمان زندان‌ها اعلام کرد که اتهام او امنیتی نیست و به همین دلیل به زندان عادی منتقل شده است.

نسرین ستوده می‌گوید: «اگر جرم من عمومی است، چرا اطلاعات درباره پرونده‌ام نظر می‌دهد و اگر سیاسی است چرا به زندان قرچک منتقل شده‌ام؟»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024