پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.10.2021, 12:47

وزیر خارجه بریتانیا:

برنامه اتمی ایران پیشرفت بی‌سابقه‌ای کرده است


لیز تراس، وزیر خارجه بریتانیا گفت که برنامه اتمی ایران‌ پیشرفت بی‌سابقه‌ای کرده و کشورش نسبت به این برنامه بسیار نگران است.

به گزارش العربیه، تراس، پنج‌شنبه، ۲۱ اکتبر، در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» تاکید کرد که «ما نمی‌خواهیم شاهد دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشیم.»

او افزود: «تاخیر در بازگشت ایران به مذاکرات اتمی، فرصت‌ راه‌حل دیپلماتیک را کاهش می‌دهد.»

او تصریح کرد: «پیشنهاد کنونی برای بازگشت به میز مذاکرات اتمی تا ابد برقرار نیست و ایران باید از فرصت پیشنهادی برای از سرگیری فوری مذاکرات استفاده کند.»

وزیر خارجه بریتانیا سه‌شنبه گذشته هم اظهار داشت که «برنامه اتمی تهران پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده و از هر زمان دیگری نگران‌کننده‌تر شده است.»

جیمز کلیورلی، وزیر مشاور بریتانیا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا نیز در دیدار با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب گفت که ایران دو سال در اجرای تعهدات اتمی خود کوتاهی کرده است.

او افزود، «تهران می‌کوشد برنامه اتمی خود را فراتر از برجام و تا نقطه بی‌بازگشتی توسعه دهد.»

مذاکرات اتمی وین از آوریل تا ژوئن گذشته میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام شاهد 6 دور گفت‌وگو بود که با روی کار آمدن دولت ابراهیم رئیسی این مذاکرات متوقف شد.

مقامات دولت جدید ایران تاکید کردند که در حال بررسی پرونده این مذاکرات هستند و «به‌زودی» به گفت‌وگوها باز خواهند گشت اما تاکنون هیچ تاریخی برای از سرگیری مذاکرات تعیین نکرده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024