چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 20.03.2023, 15:19

نرگس محمدی: پیروزی سهل نیست، اما قطعی‌است


پیروزی سهل نیست، اما قطعی است. این لحظه نیست، اما دور هم نیست.

بهار دلنشین را به مادران داغدار که جای فرزندانشان بر سر سفره‌های هفت سینمان خالی است و به زندانیان که خانواده‌هایشان چشم انتظارند و به مبارزان و تلاشگران آزادی و برابری و به مردم سرافرازم تبریک می‌گویم.

بهار پایان انتظار است، انتظار رفتن زمستان. ما هم انتظار را پایان خواهیم بخشید. انتظار پایان حکومت دینی استبدادی. ما مردمیم و قدرت داریم. ما امروز همدیگر را داریم.

سیستان و بلوچستان، کردستان، خوزستان، اذربایجان، خراسان ، تهران و ... همه باهمیم. ما به آزادی و برابری باور داریم. این باور در “زیست ذهنی” ما محبوس نیست، با قدرت و زیبایی خیره کننده‌ای به عمل و کنش سخت درآمده، در خیابان‌ها، میدان‌ها، دانشگاه‌ها، زندان‌ها و خانه‌هایمان.

کنشگران آن مردمند که “جنبش انقلابی” خلق کرده‌اند. فزونی قدرت ما رمز و نشان پیروزی ماست.

باید قدرتمان را به هر شکل و در هر سطحی از بازنمایی اجتماعی در هر مکان و زمانی و با هر نشان و نمادی که استبداد را به هیچ انگارد، به رخ حکومت و چشم جهانیان بکشیم. نمادهای مقاومت و “هیچ انگاری” حکومت را گسترده‌تر و همه گیرتر کنیم.

حکومت در مقابل ما و ما در مقابل حکومتیم. افزونی قدرت ما، بی‌قدرتی حکومت و امید ما، یاس حکومت و زندگی ما، مرگ حکومت استبدادی است. پیروزی سهل نیست اما قطعی است.

نرگس محمدی
اوین ۲۹ اسفند ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024