جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 08.02.2023, 10:27

درگذشت مریم آروین دو ماه پس از آزادی از زندان


روابط عمومی کانون وکلای کرمان از درگذشت مریم آروین، وکیل بازداشت شده در جریان انقلاب ایران خبر داده است. علت درگذشت دکتر مریم آروین اعلام نشده است اما او به خاطر قبول وکالت برخی معترضین و همراهی در تجمعات در سیرجان به طرز وحشیانه‌ای دستگیر شده بود.

در اطلاعیه کانون وکلای کرمان آمده است:

«با تاثر فراوان درگذشت همکار محترم، سرکارخانم مریم السادات آروین را عرض تسلیت داشته و از خداوند منان برای آن مرحومه آرزوی علو درجات و غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان ایشان صبر جمیل مسئلت می‌نمائیم.»

مریم السادات که محل استقرار وی در سایت حامی وکیل شهر بابک استان کرمان درج شده است، اوایل آذر ماه امسال(احتمالا ۶ آذر) و در پی ناآرامی های اخیر ایران بازداشت شد.

او حدود دو ماه پیش (۲۱ آذر ۱۴۰۱) با قبول قرار کفالت از زندان آزاد شده بود و حالا در کمتر از دو ماه خبر درگذشتش اعلام می‌شود.

گفته می‌شود موقع دستگیری او را با مقنعه‌اش مسافتی بر روی زمین کشیده‌اند و همانجا مادرش را نیز که قصد داشت از ضرب و شتم دخترش جلوگیری کند همراه او دستگیر کرده‌اند.

مرور فعالیتهای او چه در محیط مجازی و شبکه‌های اجتماعی و چه در فضای حقیقی نشان می‌دهد او به معنای واقعی کلمه یک وکیل دلسوز، شجاع و مسئول در برابر ظلم و ستم جمهوری اسلامی بود. دفاع از حقوق زنان در برابر قوانین نابرابر و ضد زن و زن کشی،در لوای قانون از جمله محور اصلی فعالیتهای او بود.

علت درگذشت این وکیل اعلام نشده است اما آنچه ما از جمهوری اسلامی دیده‌ایم و می‌شناسیم به نظر می‌رسد او قربانی یک قتل حکومتی دیگر شده است. جمهوری اسلامی وقتی نتواند با زندان و دادگاه و روش‌های دیگر فعالین و مبارزین شجاع و موثر را خاموش و مرعوب کند برای قتل انها برنامه ریزی می‌کند و به نظر می‌رسد این وکیل جوان و شجاع نیز قربانی چنین نقشه و دسیسه شومی شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024