جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 06.12.2022, 10:37

عبدالحمید تعرض جنسی به زندانیان زن را تایید کرد


مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان می‌گوید بر اساس اخبار و روایت برخی از محبوسین به برخی از زندانیان زن «تعرض» صورت گرفته است.

او در توییتی نوشت «اخباری مبنی بر تعرض جنسی به زندانیان زن به قصد تحقیر، سرکوب و اعتراف اجباری در رسانه‌ها بازتاب یافته و روایت برخی از زندانیان مؤید این امر است.»

مولوی عبدالحمید در ادامه گفت: «در صورت اثبات، قطعا بزرگ‌ترین مفسدان فی‌الارض مرتکبین همین جنایات هستند».

او خطاب به قوه قضائیه نوشت «این افراد را محاکمه و به اشد مجازات برساند».

به گزارش بی‌بی‌سی، پیشتر شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار یک گزارش تحقیقی از «تعرض جنسی و تجاوز» به بعضی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در زندان‌های ایران خبر داد.

سی‌ان‌ان این گزارش را با استناد به شهادت تعدادی از بازداشت‌شدگان آزاد شده یا منابع بیمارستانی منتشر کرد و تایید کرده که زنان جوان و دختران و پسران نوجوان در زندان‌ها مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

علیرغم محدودیت رسانه‌ها، ‌سی‌ان‌ان از ۱۱ مورد خشونت جنسی علیه معترضان در زندان های ایران مطلع شده و توانسته تقریبا نیمی از آنها را تایید کند.

اغلب موارد تجاوز و آزار جنسی مربوط به غرب ایران و مناطق کردنشین از جمله در بازداشتگاه‌های ارومیه است.

هواداران حکومت و بسیاری از طلاب و رهبران مذهبی به اعتراضات اخیر و نقش پررنگ زنان در آن تاخته‌اند و بعضا خواستار تشدید برخورد با اعتراضات و مسئله بی‌حجابی شدند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره تجاوز و تعرض جنسی به برخی معترضان بازداشت شده در ایران یک روز بعد گفته بود استفاده مقام‌های ایرانی از خشونت جنسی به عنوان ابرازی برای سرکوب اعتراضات، شجاعت معترضان ایرانی را بیش از پیش در برابر چنین اقدامات شنیعی پررنگ می‌کند که (حکومت ایران) به منظور ارعاب و پایان دادن به اعتراضات در پیش گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است به نظر می‌رسد که رهبری ایران در تلاش برای خاموش کردن صدای منتقدان خود از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند.

پیشتر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی در اوین در نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران از او خواست درباره تعرض به زنان بازداشتی تحقیقی ویژه انجام دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024