پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 05.10.2022, 9:00

اعتراض به سوءاستفاده از کودکان در سرکوب اعتراضات


بیش از ۵۰۰ عضو و هوادار جمعیت امام علی در بیانیه‌ای «سو استفاده از کودکان در حوادث اخیر» محکوم کردند. منظور نویسندگان بیانیه سوءاستفاده حکومت از کودکان فقیر به عنوان ابزار سرکوب علیه جوانان معترض در کشور است.

آنها این اقدام دولت را نقض آشکار حقوق کودک و متضاد با کنوانسیون حقوق کودک دانسته و حکومت را از هر گونه استفاده از کودکان در این موارد بر حذر داشته‌اند.

متن کامل این بیانیه که در اینستاگرام جمعیت امام علی منتشر شده به شرح زیر است:

در هنگامه دستگیری اعضای جمعیت امام علی و دادگاه‌های ناعادلانه آنها و انحلال جمعیت روی کاغذ، اصرار زیادی از طرف نوجوانان عضو خانواده جمعیت و خانواده‌هایشان برای اعتراض به این ظلم بود؛ اما مددکاران و اعضای جمعیت با توضیح این امر که «جمعیت برای کودکان است نه کودکان برای جمعیت» از دخالت میدانی کودکان در این امر ممانعت جدی کردند و هرگز به کودکان اجازه حضور در محل برگزاری دادگاه‌ها یا بازداشت اعضا را ندادند.

پس از انحلال جمعیت برخی در مصاحبه‌ها و مراوده‌ها آنچنان واژه منحله را در کنار اسم جمعیت امام علی تلفظ می‌نمودند که کامشان شیرین می‌شد، اما ما دلمان قرص بود. زیرا جمعیت همان دانه‌ای بود که در دل این کودکان کاشته شده بود و هرگز این بذرها را نمی‌توان از جوانه‌شدن نگاه داشت، چرا که طبیعت بذر جوانه زدن است، جوانه دانش و مهر و ارزشمندی.

لیکن اکنون از برخی کودکان می‌شنویم که همکلاسی‌هایشان را با دادن چند کیسه آذوقه، برای سرکوب به خیابان فراخوانده‌اند تا نه از حق خود که از ناحق به دفاع برخیزند.

وای بر کسانی که نمی‌دانند ایران و آینده آن از آن این کودکان است که به جای مهر و دوستی تخم کینه و دشمنی در دل کودکانمان می‌کارند و به جای آموزش صلح و دوستی در خشونت‌بارترین صحنه‌‌هایی که دیدن آن برای کودکان مضر است کلاه‌خود بر سرشان گذاشته‌ و باتوم به دستشان داده‌اند و نیشتر بر زخم‌هایشان زده‌اند تا عقده و زخم‌های سربسته از نداشتن‌ها و نبودن‌ها اینگونه سر باز کند و زخم‌هایی شود که ردش تا ابد خواهد ماند.

وای بر کسانی که جامعه مدنی را نابود شده می‌خواهند تا با دادن چند کیسه آذوقه به ضعفا که حق‌شان را دریافت می‌کنند، حضورشان با چوب و چماق را گروکشی کنند.

داوطلبان و هواداران جمعیت امام علی ضمن محکوم کردن سوءاستفاده از کودکان، این امر را نقض آشکار حقوق کودک و در تضاد با روح حاکم بر کنوانسیون حقوق کودک و مصالح عالیه کودکان دانسته و زمامداران را از هر گونه استفاده از کودکان در این امور برحذر می‌دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024