جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.07.2022, 20:24

اطلاعات سپاه چند دیپلمات خارجی را بازداشت کرد


اطلاعات سپاه پاسداران ادعا می‌کند چند «دیپلمات جاسوس» را بازداشت کرده است.

بنابر گزارش رسانه‌های ایران، سازمان اطلاعات سپاه اعلام کرد که چند دیپلمات‌ را که «به‌جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند»، شناسایی و دستگیر کرده است.

بر اساس ادعای این سازمان، «این دیپلمات‌ها در حال جاسوسی و نمونه‌برداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه - که رزمایش نیروی هوا فضای سپاه در آن انجام شده - شناسایی و دستگیر شدند.»

بنابر این گزارش، منطقه‌ای که دیپلمات‌های خارجی بازداشت شده‌اند، کویر مرکزی ایران بوده و ادعا شده این دیپلمات‌ها «هنگام نمونه‌برداری از خاک» محل دستگیر شدند.

خبرگزاری تسنیم،‌ وابسته به سپاه پاسداران در گزارش خود از «شکار امنیتی معاون سفیر انگلیس در حال انجام تحرکات اطلاعاتی نزدیک رزمایش‌های موشکی ایران» خبر داده است.

این خبرگزاری در ادامه این گزارش آورده است: «فیلم‌های منتشر شده توسط اطلاعات سپاه نشان می‌دهد که معاون سفیر انگلیس در حال انجام تحرکات اطلاعاتی از محل رزمایش‌های موشکی کشور، به تور افتاده است.»

«فارس» دیگر خبرگزاری وابسته به سپاه نیز نوشته است «سازمان اطلاعات سپاه دیپلمات‌های سفارتخانه‌های خارجی که به جای رایزنی، جاسوسی می‌کردند را شناسایی کرده است.»

به ادعای این خبرگزاری «سپاه این دیپلماتها که در حالی جاسوسی و نمونه ‌رداری از خاک کشورمان در یک منطقه ممنوعه بودند را شناساییی و دستگیر کرده است.»

در ادامه گزارش خبرگزاری فارس آمده است: «معاون سفیر انگلیس نیز از افرادی است که با خانواده به عنوان گردشگر به کویر شهداد رفته اما آنگونه که تصاویر ثبت شده نشان می‌دهد این فرد به دنبال نمونه‌برداری از خاک این منطقه بوده است. این فرد بعد از عذرخواهی از کشور اخراج می‌شود.»

وزارت خارجه بریتانیا: گزارش صداوسیما  «کذب محض» است

وزارت خارجه بریتانیا در پاسخ به ایران اینترنشال اعلام کرد که گزارش صداوسیمای جمهوری اسلامی مبنی‌بر بازداشت یک دیپلمات بریتانیایی در ایران به اتهام جاسوسی «کذب محض» است.

یک خبرنگار دیپلماتیک به نام «باراک ریوید» نیز در توییتی نوشته است: یک دیپلمات غربی به من می‌گوید که ادعای ایران مبنی بر دستگیری معاون سفیر انگلیس «خبر جعلی» است.

این دیپلمات غربی افزود: دیپلماتی که ایرانی‌ها ادعا می‌کنند در این حادثه دست داشته است، بیش از یک ماه پیش در شرایط عادی کار خود را در ایران به پایان رساند.


* تصویر بالای گزارش را خبرگزاری فارس منتشر کرده است



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024