سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.09.2021, 15:47

حکم ۴ سال زندان مهدی محمودیان اجرا شد


مهدی محمودیان حدود پنچ هفته پیش به همراه چند وکیل دادگستری و فعال مدنی دیگر بازداشت شد. تعدادی از این بازداشت‌شدگان در روزهای گذشته آزاد شده‌اند اما مهدی محمودیان به همراه دو وکیل دادگستری آقایان آرش کیخسروی و مصطفی نیلی هم‌چنان در بازداشت به سر می‌برند. اکنون بابک پاک‌نیا،  وکیل دادگستری گفته حکم محکومیت پیشین آقای محمودیان به اجرا گذاشته شده است.

مهدی محمودیان در شهریور ۱۳۹۹ به دلیل امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر به یک سال حبس و به دلیل اقدام برای روشن کردن شمع به یاد جان باختگان هواپیمای اکراینی چهار سال محکوم شد که در مجموع چهار سال حبس قابل‌اجرا محکوم شده بود. متاسفانه به دلیل اجرای این حکم نیز، امکان آزادی موکلم منتفی خواهد بود.

بابک پاک‌نیا در خصوص آخرین وضعیت پرونده این فعال سیاسی و مدنی به امتداد، گفت: فعلا ما جلساتی را با وکلای پرونده تشکیل داده و در این جلسات، وکلای هر پنج نفر از متهمین حضور داشتند. در این جلسات مطالب مختلفی در رابطه با ابعاد پرونده مورد بحث و تبادل نظر از سوی وکلا جهت دفاع از موکلین مورد ارزیابی و طرح قرار گرفته است.

وی افزود: تا امروز، متاسفانه هیچ دسترسی به پرونده نداشتیم. تا این لحظه به رغم اینکه چند بار هم به شعبه مراجعه کردیم، اما پرونده را برای مطالعه در اختیار ما قرار نداده‌اند. قاضی شعبه عنوان کرده که مشغول مطالعه پرونده بوده و پس از اتمام آن، می‌تواند مساعدت لازم را برای مطالعه پرونده از سوی ما نیز صورت بدهد.

این وکیل دادگستری، تصریح کرد: مادر محمودیان هفته گذشته در روز سه شنبه، ملاقاتی با او داشته و من نیز این هفته، احتمالا در روز چهارشنبه به زندان رفته و با موکلم ملاقات خواهم کرد.

پاک‌نیا، یادآور شد: درخصوص پرونده موکلم، متاسفانه حکم قبلی او که قطعی شده بود را به اجرا گذاشته‌اند. با این اوصاف، حتی اگر ما درخواست تبدیل قرار را به دادگاه ارائه کنیم و مقام قضائی نیز با آن موافقت کند، باز حکم قبلی موکلم، مانع آزادی او خواهد بود.

مهدی محمودیان در این حکم قبلی به دلیل امضای بیانیه موسوم به ۷۷ نفر به یک سال حبس و چهار سال هم به دلیل اقدام برای روشن کردن شمع به یاد جان باختگان هواپیمای اکراینی محکوم شد که درمجموع چهار سال حبس قابل اجرا محکوم شده بود. متاسفانه به دلیل اجرای این حکم نیز، امکان آزادی موکلم منتفی خواهد بود.

این وکیل دادگستری در پایان نیز، عنوان داشت: در رابطه با مهدی محمودیان کار خاصی فعلا نمی‌توانم انجام دهیم. در دسترس‌ترین خواسته ما درباره این پرونده، این است که حداقل پرونده را زودتر در اختیار ما قرار دهند تا ضمن مطالعه آن از عناوین مندرج در کیفرخواست و دلایل صدور آن مطلع شده و بتوانیم نسبت به آماده کردن دفاعیات خود اقدام کنیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024