شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 25.09.2021, 16:48

یک زندانی دیگر زیر شکنجه جان باخت


یک جوان اهل استان ایلام که چند روز پیش توسط نیروهای انتظامی در تهران بازداشت و به بازداشتگاه زندان فشافویه (تهران بزرگ) منتقل شده بود، در اثر ضرب و شتم و شکنجه ماموران این زندان جانباخت.

برپایه گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، روز پنج‌شنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ (۲۳ سپتامبر ۲۰۲۱)، یک شهروند بازداشت شده اهل شهرستان سیروان از توابع استان ایلام با هویت امیرحسین حاتمی ۲۲ ساله در اثر شکنجه و ضرب و شتم ماموران زندان فشافویه (تهران بزرگ) به قتل رسیده است.

گفته شده امیرحسین حاتمی در اثر شکنجه و برخورد باتوم با سرش جانباخته‌ است. امیرحسین حاتمی که در یکی از بازارهای تهران مشغول کار بوده چند روز پیشتر به دلیل درگیری با یک شهروند دیگر توسط نیروهای انتظامی تهران بازداشت شده بود.

آغلی حاتمی پدر امیرحسین با گذشت سه روز از قتل فرزندش در زندان فشافویه تاکنون حاضر به تحویل گرفتن جسدش نشده و گفته است: «تا زمانی که رسماً دلیل مرگ وی را عنوان نکنند حاضر به تحویل گرفتن جسد فرزندم نیستم.»

امیرحسین حاتمی ۲۲ سال سن دارد و اهل روستای لرنی از توابع بخش سیروان در استان ایلام و ساکن تهران می‌باشد.

تجمع خانواده مقابل زندان تهران بزرگ

در خبر دیگری دراین‌باره، خبرگزاری هرانا نوشته است، شماری از اعضای خانواده امیرحسین حاتمی به همراه تعدادی از شهروندان ایلام روز شنبه ۳ مهرماه ۱۴۰۰،  با تجمع مقابل زندان تهران بزرگ نسبت به مرگ مشکوک او در این زندان اعتراض کردند.

این افراد مقابل زندان با سر دادن شعار “قوه قضاییه، جوابگو، جوابگو” خواهان پاسخگویی مسئولان در خصوص جان باختن امیرحسین حاتمی شدند. با این وجود هنوز مسئولان زندان تهران بزرگ واکنشی به این تجمع نشان نداده‌اند.

یک منبع مطلع در خصوص این شهروند به هرانا گفت: «امیرحسین حاتمی در یکی از بازارهای تهران کار می‌کرد و چند روز پیش به دنبال درگیری با یک شهروند توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شده بود. خانواده آقای حاتمی گفته‌اند که تا زمان پیگیری قانونی و اعلام رسمی علت مرگ فرزندشان پیکر او را تحویل نخواهند گرفت.»

این دومین مرگ پرابهام شهروندان در زندان تهران بزرگ طی روزهای اخیر است. روز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه نیز شاهین ناصری، یکی از شاهدان شکنجه نوید افکاری در زندان تهران بزرگ به طرز پرابهامی درگذشته بود. دو روز بعد از انتشار خبر مرگ این زندانی، روابط عمومی اداره کل زندان‌های تهران با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید مرگ پرابهام شاهین ناصری، بدون ذکر جزییات مدعی شد: «این زندانی با شرایط اورژانسی به بهداری زندان منتقل و در محل بهداری، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی رغم تلاش‌های کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024