پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 31.07.2021, 19:06

تجمع همبستگی با اعتراضات خوزستان در تهران


شماری از شهروندان تهران عصر شنبه ۹ مردادماه با تجمع در چهار راه ولیعصر و مقابل تئاتر شهر تهران از اعتراضات خوزستان حمایت کردند.

معترضان ضمن خواندن سرود اعتراضی «یار دبستانی»، شعارهایی از جمله «کشور آب ندارد، فشار ادامه دارد»، سر داده‌اند.

تجمع امروز مقابل تئاتر شهر در پی فراخوان هنرمندان برگزار شد. تجمع‌کنندگان در حمایت از خانواده کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ و همچنین مردم خوزستان در مقابل تئاتر شهر دست می‌زدند و شعار می‌دادند “آبان فرزند ندارد، خوزستان آب ندارد”، “از خوزستان تا تهران، اتحاد اتحاد” یا “کشور آب ندارد، فشار ادامه دارد.”

این تجمع اندکی بعد با یورش  نیروهای امنیتی مواجه شد. در تصاویر دیده می‌شود که نیروهای امنیتی به سوی تجمع‌کنندگان در اطراف تئاتر شهر گاز اشک‌آور شلیک کرده‌اند.

برخی از گزارش‌های تاییدنشده نیز حکایت از آن دارد که نیروهای امنیتی با هدف متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور کرده‌اند.

تهران طی چند روز گذشته صحنه اعتراضات حمایتی مردم از اعتراضات خوزستان بوده است. به غیر از تهران مردم چندین استان کشور نیز در حمایت از معترضان به بحران بی‌آبی و دیگر مطالبات مردم خوزستان دست به اعتراض زده و شعارهایی علیه کل نظام و رهبر جمهوری اسلامی سر داده‌اند. روز دوشنبه گذشته (۴ مرداد ۱۴۰۰) تعدادی از شهروندان تهرانی در خیابان جمهوری تهران دست به تظاهرات زده‌اند و شعار  مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

شامگاه جمعه ۸ مرداد نیز بعد از مشخص شدن قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس، طرفداران این تیم در تهران و شهرک‌های اطراف پایتخت به خیابان‌ها آمده و به جشن و پایکوبی پرداختند. این جش و پایکوبی نیمه‌شب به تظاهرات ضدحکومتی تبدیل شد.


فراخوان هنرمندان برای حمایت از خوزستان…

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024