پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 31.07.2021, 8:48

اسرائيل خواستار "مقابله جهان با ایران" شد


یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای به صورت ضمنی ایران را مسئول حمله دیروز گذشته به یک کشتی نفتکش این کشور در اقیانوس هند که به سمت امارات متحده عربی در حرکت بود، دانسته خواستار “مقابله جهان با ایران” شد.

وی تصریح کرد: «ایران تنها مشکل اسرائیل نیست، بلکه در عین حال منبع وحشت، ترور و بی ثباتی است که به همه ما آسیب می‌زند».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، لاپید با بیان اینکه ایران تهدیدی برای کشتیرانی و تجارت بین‌المللی نیز تهدید محسوب می‌شود، گفت: ما هرگز نباید در مقابل تروریسم ایران که به آزادی کشتیرانی آسیب می‌زند، سکوت کنیم.

لاپید با بیان اینکه در تماس مداوم با دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلستان است، افزود: وی عصر امروز تاکید کرد که باید به این حمله که یک شهروند انگلیسی نیز در آن کشته شده، با شدت پاسخ داده شود.

کانال تلویزیونی ۱۳ اسرائیلی روز گذشته در خبری با استناد به یک مقام عالی‌رتبه این کشور که نامش فاش نشد، اعلام کرد: ایران پشت هدف “حمله تروریستی“ به کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند بوده که در نتیجه آن دو نفر بیگناه کشته شدند.

گفتنی است صبح دیروز(جمعه) رادیو و تلویزیون دولتی اسرائیل از حمله به یک کشتی تجاری متعلق به شرکت «زودياک ماريتايم» در نزدیکی سواحل عمان خبر داد.

ساعاتی بعد نیز شرکت «زودياک ماريتايم» متعلق به ایال عوفیر، بازرگان اسرائیلی در حساب توئیتر خود اعلام کرد: دو خدمه کشتی مورد حمله قرار گرفته در نزدیکی سواحل عمان کشته شدند.

از سوی دیگر عصر امروز یک مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل در این رابطه اظهار داشت: ایران پشت حمله به این کشتی است. این یک حمله تروریستی از سوی ایران است که منجر به کشته شدن دو انسان بی‌گناه شد.

یکی از افراد کشته شده تبعه رومانی و یکی دیگر نیز تبعه انگلستان بوده است.

این کشتی با پرچم ژاپن از مبداء تانزانیا به مقصد امارات متحده عربی در حال حرکت بوده است.

در همین حال شبکه خبری عرب‌زبان العالم ایران نیز دیروز در خبری اعلام کرد که حمله امروز به کشتی اسرائیلی در نزدیکی سواحل عمان از سوی گروه‌های «مقاومت» در پاسخ به حمله تل‌آویو به فرودگاه ضبعه سوریه صورت گرفته است. «مقاومت» نامی است که مقامات جمهوری اسلامی بر گروه‌های نیابتی و تحت حمایت خود در منطقه نهاده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024