شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.06.2021, 21:25

نقش غیرمستقیم کرونا در پیشبرد درمان سرطان


دویچه وله: تمرکز شرکت بیون‌تک بر درمان سرطان بود. تولید واکسن کرونا زمینه را برای تولید داروهای درمان سرطان هموار ساخت. به‌ویژه آنکه تولید واکسن کرونا نیاز مالی این شرکت برای تسریع اجرای پروژه‌های درمان سرطان را تامین کرده است.

اوغور شاهین و اوزلم توره‌چی، زوج آلمانی ترک‌تباری هستند که شرکت داروسازی بیون‌تک آلمان را تاسیس کرده‌اند. به باور شاهین، موفقیت بیون‌تک در تولید واکسن کرونا زمینه را برای پیشبرد فعالیت این شرکت در دست‌یابی به دارویی موثر برای درمان سرطان هموار ساخته است.

اوغور شاهین در مصاحبه با هفته‌نامه “بیلد ام زونتاگ” گفته است که پیش از وقوع همه‌گیری کرونا، ۲۰ داروی مقابله برای درمان سرطان مطرح بودند. اما دنبال کردن سریع این پروژه‌ها برای رسیدن به مطلوب‌ترین دارو به علت محدودیت‌های مالی ممکن نبوده است.

بنیانگذار شرکت بیون‌تک می‌گوید درآمد ناشی از تولید و فروش واکسن کرونا باعث تغییر شرایط شده و این شرکت در حال حاضر می‌تواند این پول را صرف تسریع تحقیقات خود درباره سرطان بکند.

او در مصاحبه یاد شده ابراز امیدواری کرده که در سال ۲۰۲۳ این شرکت بتواند برای نخستین داروی درمان سرطان تقاضای مجوز کند.

آر‌ان‌ای پیام‌رسان

اوزلم توره‌جی رئیس شرکت بیون‌تک گفته است که این شرکت مدت‌هاست که بر روی پروژه تولید واکسنی برای مقابله با سرطان و سایر بیماری‌ها کار می‌کند. واکسن‌هایی که بن‌مایه‌اصلی‌شان آر‌ان‌ای پیام‌رسان (mRNA) است. تورجی می‌گوید که سیستم ایمنی بدن کلید اصلی مقابله با بیماری‌ها است.

او می‌گوید می‌توان سیستم ایمنی بدن را از طریق شیوه‌های درمانی “آموزش” داد. به باور او برای درمان سرطان نیز می‌توان از همان مکانیسم و راهکاری بهره گرفت که سیستم ایمنی بدن انسان در مقابله با ویروس‌ها و باکتری‌ها میلیون‌‌ها سال تکوین یافته است.

توره‌جی می‌گوید زمانی که همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد، شرکت بیون‌تک تصمیم گرفت از این مکانیسم برای مقابله با ویروس کرونا بهره گیرد.

این زوج دانشمند بر این باورند که از مکانیسم آر‌ان‌ای پیام‌رسان می‌توان برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و از جمله سرطان نیز استفاده کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024