پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 09.05.2021, 21:32

تجمع اعتراضی مستمری بگیران در چندین شهر ایران


روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی دستکم در ۹ شهر از جمله تهران، تبریز، خرم‌آباد، مشهد، سنندج، شوش، کرج، شیراز و کرمانشاه در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی شهر خود، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

بازنشستگان معترض، ضمن رونمایی از بنرهایی اعتراضی، با سر دادن شعارهایی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، معترضان برخی از مطالبات خود را افزایش مستمری های دریافتی در موازات خط فقر، اجرای قانون همسان سازی حقوق، اجرای دقیق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، رفع مشکلات بیمه تکمیلی، پرداخت پاداش آخر سال و همچنین محاسبه سوابق مشاغل سخت و زیان آور در محاسبات متناسب سازی، عنوان کردند.

پیش از این نیز بازنشستگان تامین اجتماعی، در دفعات مختلف دست به تجمعات سراسری زده بودند.

تجمع کارگران بازنشسته هتل لاله تهران

به گزارش ایلنا، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، تعدادی از کارگران بازنشسته هتل لاله تهران برای دومین بار در سال جاری در مقابل ساختمان این هتل دست به تجمع زدند و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

به گفته این کارگران: از سال ۹۵ به مرور بازنشسته شده‌ایم اما هنوز موفق به دریافت کامل سنوات و بخشی از معوقات مزدی خود نشده‌ایم.

تجمعات داروسازان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از داروسازان در تهران مقابل وزارت بهداشت، در یزد مقابل معاونت غذا و دارو و در زنجان مقابل دانشکده علوم پزشکی این شهر در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

بر اساس این گزارش، داروسازان معترض اهم مطالبات خود را تغییر سریع ساختار انجمن داروسازان، مانع زدایی در روند تاسیس داروخانه و اشتغال هزاران داروساز بیکار عنوان کردند.

همچنین داروسازان به انحصار داروهای به داروخانه های منتخب اعتراض کردند.

تجمع مالکان زمین های اصطلک

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، صد ها نفر از مالکان زمین های اصطلک از توابع تهران، در مقابل ارتباطات مردمی حوزه ریاست قوه قضاییه در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، شهروندان در این تجمع، نامه درخواست رفع معارض زمین های خود یعنی شرکت عمران پردیس را به قوه قضاییه ارائه دادند.

تجمع بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنایع فولاد

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران صنایع فولاد در مقابل صندوق بازنشستگی فولاد کشور در تهران دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض تطابق حقوق بازنشستگان بر اساس تورم و هزینه خانوار صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان صندوق بازنشستگی آینده ساز

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، شماری از بازنشستگان صندوق آینده‌ساز در مقابل دفتر این صندوق تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، بازنشستگان در این تجمع خواهان اجرای متناسب سازی حقوق‌ها شدند.

تجمع اعتراضی کارنامه‌سبزها مقابل مجلس

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، جمعی از کارنامه سبزها در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان مجلس دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارنامه سبزها نفرات اول تا سوم پذیرفته شده آزمون استخدامی ماده ۲۸ هستند که به گفته این شهروندان آموزش و پرورش علیرغم کمبود نیروی شدید، از جذب آن‌ها سرباز زده و همچنان از نیروهای بازنشسته استفاده می کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024