جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 20.04.2021, 18:43

با آزادی نوری‌زاد از تکرار فاجعه‌ای دیگر جلوگیری کنید


درخواست جمعی از کنشگران سیاسی و مدنی از مسولین قضایی

اخیرا فایل‌های صوتی و نوشته‌هایی از محمد نوری‌زاد طی هفته‌های اخیر منتشر شده که حکایت از وضعیت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی دارد. در نوشتاری که ۳۰ فروردین ۱۴۰۰  از او منتشر شده و فایل صوتی خانواده‌اش  هم بر آن تاکید دارد، آمده که برای سی و ششمین بار، او بیهوش شده و بعد از انتقال به بیمارستان با احساس خفگی به هوش آمده و فردی او را کف اتاق خوابانده و کنده زانویش را بر گلو و گردنش نهاده و پس از تزریق آمپول به بدنش دست و پاهای او را به میله‌های تخت بسته است.

با توجه به تجربه تلخ درگذشت بهنام محجوبی در زندان، علی‌رغم چندین فایل صوتی که پیش‌بینی مرگ خود را در زندان نموده بود که متاسفانه از سوی جامعه و کنشگران مدنی و حقوق بشری کمتر مورد توجه قرار گرفت و هم از سوی مقامات قضایی بابی اعتنایی مواجه شد.

اکنون انتظار می‌رود با توجه به موقعیت خطرناک محمد نوری‌زاد و جلوگیری از تکرار فاجعه‌ای دیگر، مقامات زندان با آزاد کردن نوری زاد و رفع نگرانی از خانواده و فرزندانش  از ایجاد فاجعه انسانی دیگری جلوگیری نمایند.مسلما هر اتفاق ناگوار برای محمد نوری زاد هزینه سنگینی برای نظام قضایی ایران در پی خواهد داشت. به ویژه اینکه همسر و دختر او هم اکنون به علت ابتلا به کرونا امکان ملاقات با او را هم ندارند.

امضا کنندگان این نامه امیدوارند علی‌رغم سازوکارهای غیرحقوقی بسیار در دستگاه قضایی، دست‌کم برای کاهش بحران‌های این قوه و نظام جمهوری اسلامی، ناشی از روندی که با امتدادش چیزی جز مرگ محمد نوری‌زاد نیست، با تجدید نظر در رفتار خود، خدای نکرده امکان حیات را از این زندانی سیاسی سلب ننمایند.

مسلما عدم آزادی نوری زاد در این شرایط خطرناک هیچ توجیهی ندارد و قوه قضاییه و مقامات قضایی مسئول هرگونه فاجعه احتمالی پیرامون نوری‌زاد خواهند بود. ما امضا کنندگان این نامه امیدواریم با عنایت به وضعیت بسیار حاد نوری‌زاد، تا انتشار این نامه، او به آغوش خانواده خود باز گشته باشد و شاهد تکرار فاجعه‌ای دیگر در زندان‌های جمهوری اسلامی نباشیم.

اسامی امضا کنندگان:

ابوالفضل قدیانی، نرگس محمدی، عبدالفتاح سلطانی، جعفر پناهی، محمود بهشتی لنگرودی، جعفر عظیم‌زاده، پوران ناظمی، شهناز اکملی، محمد کریم‌بیگی، شعله پاکروان، اکرم نقابی، معصومه دهقان، حوریه فرج‌زاده، زهرا رحیمی، حمید آصفی، حسین مجاهد، رضا شهابی، حسین کروبی، عزیر قاسم‌زاده، اسکندر لطفی، رضا مسلمی، تیمور باقری کودکانی، محمود صدیقی‌پور، سیاوش لاهوتی، محمد جواد سعیدی، جواد رحیم‌پور، علی شیخ‌الاسلامی، اسد کیایی، عباس اقبال، جواد وفایی، معصومه چراغی، مهدی ترکمان، علی نجفی، یوسف رفاهیت، محمد قائم مقامی، حمید مرادیان، عیسی حسین‌زاده، مهدی اکبری، داود ساکی حسین خانی، شهین مهین‌فر، مصطفی مهدی‌زاده، سمیرا ساعتی، فرانک چالاک و زهرا محمدی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024