پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 19.04.2021, 11:33

مینو محرز: وضعیت کرونا در کشور فاجعه است


روزنامه اینترنتی فراز: محرز معتقد است که وضعیت کنونی ایران را باید فاجعه توصیف کرد زیرا بیمارستان‌ها جای بستری بیماران را ندارند و از سوی دیگر به‌دلیل عدم مدیریت صحیح از سوی دولت و وزارت بهداشت این روند ادامه خواهد داشت تا اینکه واکسن کرونای ساخت ایران به تولید انبوه برسد. او می‌گوید حتی در زمانی که واکسن به تولید انبوه برسد نمی‌‎توان ماسک و فاصله اجتماعی را کنار گذاشت و همچنان باید ادامه داشته باشد.

مینو محرز، سرگروه تیم تحقیقاتی واکسن کرونای ایرانی (کووایران برکت) در مورد آخرین روند ساخت این واکنس به خبرنگار فراز می‌گوید: «آزمایشات و تزریق واکسن ایرانی را بر روی جوانان انجام داده‌ایم و حالا در مرحله دوم قرار داریم البته آزمایشات این واکسن را بر روی افراد بین ۵۰ تا۷۵ ساله را هم شروع کرده‌ایم و در خصوص این طیف سنی هم در مراحل نهایی قرار داریم.»

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه اضافه می‌کند: «شخصا برای بازدید از کارخانه‌ای در اطراف تهران که درحال ساخت واکسن است می‌روم و همه مراحل را از نزدیک دنبال می‌کنم. طبق برآوردهای انجام شده امیدواریم تولید انبوه واکسن را از خرداد ماه آغاز کنیم. این نوید را می‎دهیم که کارخانه ساخت واکسن می‌تواند میلیون‌ها واکسن تولید کند که حتی بتوانیم به کشورهای اطراف هم بدهیم.»

محرز با اشاره به روند ساخت واکسن ایرانی ادامه ‌می‌دهد: «اکنون که با شما مصاحبه می‌‎کنم ۲ خط تولید در حال ساخت و تولید واکسن هستند ولی آن خط تولیدی که قرار است این واکسن را به تولید انبوه برساند و به دست توده مردم برساند هنوز افتتاح نشده است و در مراحل نهایی نصب قرار دارد.»

سرگروه تیم تحقیقاتی واکسن ایرانی در همین خصوص ادامه می‌دهد: «از نظر من واکسن داخلی واکسن خوب و با کیفیتی خواهد بود ولی متاسفانه اخبار درست به مردم نمی‌رسد. طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از بیمارستان و مراکز درمانی در وضعیت فاجعه به‌سر می‌بریم.»

او در تذکری خطاب به افرادی که در انتظار واکسن هستند می‌گوید: «مردم فکر می‌کنند با واکسن زدن مشکل حل می‌شود ولی این‌طور نیست واکسن فقط جلو مرگ و میر را می‌گیرد و از ابتلای دوباره به ویروس‌ جلوگیری نمی‌کند. استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی باید ادامه پیدا کند . درکشور آمریکا با اینکه بیش از نود درصد واکسن تزریق شده است تنها در کاهش مرگ و میر این کشور تاثیرگذار بوده است ولی در تعداد مبتلایان تاثیری نداشته است و همچنان به شهروندان خود تذکر می‌دهند که از ماسک استفاده کنند. باید بدانیم که واکس همه چیز را نمی‌تواند حل کند و همچنان نیاز به مراقبت و قرنطینه وجود دارد.»

محرز با انتقاد از نحو مدیریت وضعیت کنونی اضافه می‌کند: «عملکرد رییس جمهور و وزیر بهداشت اصلا قابل قبول نیست. باید در ایام نوروز کل کشور تعطیل می‌شد ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و اوضاع در حال حاضر از کنترل ما خارج شده است.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024