جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 18.04.2021, 9:48

پزشکان: ناوالنی با خطر مرگ قریب‌الوقوع روبروست


پزشکان الکسی ناوالنی فعال ناراضی که در روسیه زندانی است می گویند اگر او از مراقبت های بهداشتی لازم برخوردار نشود “ظرف چند روز خواهد مرد.”

به گزارش بی‌بی‌سی، پزشکان می‌گویند که نتایج آزمایش خون او نشانگر خطر ایست قلبی یا نارسایی کلیوی در هر لحظه است.

الکسی ناوالنی در اعتراض به رد درخواست‌هایش برای دریافت معالجه مناسب پشت درد شدید و بی حسی پاها برای ۱۸ روز در اعتصاب غذا بوده است. او که از منتقدان برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، است در ماه فوریه براساس اتهامات قدیمی اختلاس زندانی شد.

چهار پزشک از جمله آناستازیا واسیلی‌یِوا، پزشک شخصی او، در نامه نگاری با مقام های زندان خواستار عیادت فوری از او شده‌اند. آنها در این نامه که دکتر واسیلی‌یِوا در توییتر منتشر کرده می گویند که میزان پتاسیم الکسی ناوالنی “به مرز خطرناکی رسیده است... در نتیجه امکان نارسایی کلیه ها و مشکلات جدی ضربان قلب در هر لحظه وجود دارد.”

رسیدن میزان پتاسیم در هر لیتر خون به ۶.۰ میلی مول معمولا نیازمند معالجه فوری است. براساس این نامه نتایج آزمایش خون این ناراضی روس که وکیلش به آن دست یافته، نشان می دهد که پتاسیم او به ۷.۱ رسیده است.

پزشکان مقام های زندان را تشویق کرده‌اند “با توجه به آزمایش‌های خون و مسمومیت اخیر” فورا اجازه معاینه او را به آنها بدهند.

الکسی ناوالنی، ۴۴ ساله، در اوت سال ۲۰۲۰ به علت مسمومیت با سم نوویچوک تا آستانه مرگ پیش رفت. او ولادیمیر پوتین را به تلاش برای قتل خود متهم می کند، اتهامی که کرملین رد کرده.

به گزارش آسوشیتدپرس یولیا، همسر آقای ناوالنی، گفت که همسرش در طول اعتصاب غذا ۹ کیلوگرم وزن کم کرده است.

الکساندر پُلوپان، که بعد از مسمومیت ناوالنی از پزشکان معالج او بود، با انتشار عکسی از نتایج آزمایش خون او گفت که این “نشانه ای قطعی” از نیاز او به مراقبت های فوری است و در غیر این صورت “ظرف چند روز آینده خواهد مرد”.

همچنین ۷۰ چهره هنری، ادبی و دانشگاهی در نامه ای به ولادیمیر پوتین از او خواسته اند از ارائه مراقبت های پزشکی لازم به آقای ناوالنی مطمئن شود.

سه بازیگر سینما جود لا، رالف فینس و بندیکت کامبربچ، نویسنده هری پاتر، جی کی رولینگ، و کارگردان آثار مستند، کِن بِرنز، از امضاکنندگان این نامه هستند.

الکسی ناوالنی می گوید که از پشت درد حاد و بی حسی در پای راست رنج می برد. او پیشتر در این ماه از سرفه دائمی و تب شدید شکایت کرد و به بخش بیماران زندان در شهر پوکروف منتقل شد.

مقام‌های روسیه می‌گویند او معالجاتی که پزشکان دولتی ارائه کرده‌اند را رد کرده است. وکلای آقای ناوالنی که به دیدار او رفته‌اند می گویند هیچ پزشکی در این زندان نیست و بهداری زندان را یک بهیار می گرداند.

فعالان حقوق بشر می‌گویند که این زندان به نگهداری زندانیان در شرایط سخت معروف است و عفو بین الملل گفت که الکسی ناوالنی در شرایطی که به مثابه شکنجه است و می تواند به تدریج به مرگ او منجر شود نگهداری می شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024