چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 07.03.2021, 22:44


پرواز دو بمب‌افکن آمریکا بر فراز آسمان خاورمیانه؛ آسوشیتدپرس: هشداری به جمهوری اسلامی است

صدای آمریکا: روز یکشنبه ١٧ اسفند دو فروند جت بمب‌افکن بی-٥٢ ارتش ایالات متحده آمریکا بر فراز آسمان خاورمیانه به پرواز درآمدند که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشانه اخطار به ایران در بحبوحه تنش فزاینده میان واشنگتن و تهران است.

این پرواز تنها ٩ روز پس از حمله به یک کشتی اسرائیلی در آب‌های دریای عمان صورت می‌گیرد.

فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای و بدون نام بردن از ایران اعلام کرد، جنگنده‌های اسرائیلی، عربستانی، و قطری این دو بمب‌افکن بی-٥٢ را همراهی کرده‌اند. در این بیانیه آمده است که هدف از این پرواز «بازداشتن تجاوز و مطمئن‌ساختن شرکا و متحدان ایالات متحده نسبت به تعهد ارتش آمریکا به امنیت منطقه است».

حساب رسمی توییتری فرماندهی مرکزی ایالات متحده نیز با انتشار توییتی که حساب‌های رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی و قطر نیز در آن ذکر شده‌اند، اعلام کرد: «یک جفت جنگنده بی-٥٢ استراتوفورترس، امروز یک ماموریت گشت‌زنی هوایی چندملیتی را بر فراز خاورمیانه از پایگاه هوایی مینوت، با هدف بازداشتن تجاوز و مطمئن‌ساختن شرکا و متحدان ایالات متحده انجام دادند.»

حساب رسمی توییتری ارتش اسرائیل (IDF) نیز با انتشار توییتی گفته است: «امروز (یکشنبه) جنگنده‌های اف-١٥ نیروی هوایی اسرائیل، دو بمب‌افکن بی-٥٢ آمریکا را بر فراز آسمان اسرائیل همراهی کردند. این پرواز بخشی از همکاری راهبردی مشترک با ایالات متحده است که در حفظ امنیت حریم هوایی اسرائیل و خاورمیانه اهمیتی محوری دارد.»

از سوی دیگر امروز المیادین تلویزیون عرب زبان نزدیک به جمهوری اسلامی ایران نیز اقدام به پخش تصاویری از کشتی «هلیوس ری» اسرائیلی کرد که در زمان حمله، حامل پرچم باهاما بود. المیادین بدون اشاره به چگونگی دستیابی‌اش به این تصاویر، اقدام به تار کردن بخش‌هایی از تصاویر کرد که احتمالا شامل مختصات و سایر اطلاعات نمایش‌یافته توسط پهپاد ایرانی است.

روز جمعه ۸ اسفند، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، کشتی «ام‌وی هلیوس رِی» متعلق به یک شرکت اسرائیلی که با پرچم باهاما در دریای عمان در حال حرکت بود، از چهار نقطه به خاطر انفجار آسیب دید.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ایران را عامل این حمله می‌داند، اما تهران هرگونه دست‌داشتن در آن را رد می‌کند.

این چهارمین بار طی سال جاری میلادی و دومین بار از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن است که جنگنده‌های آمریکایی به خاورمیانه اعزام می‌شوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024