جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 06.03.2021, 11:24


ایلنا: رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در میان بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس گفت: تا زمانی که به حقوق خود نرسیم، سکوت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی صبح امروز (شنبه ۱۶ اسفند) مقابل مجلس تجمع کردند آن‌ها خواهان تصویب مصوبه کمیسیون تلفین و بودجه مجلس شورای اسلامی پیرامون ۹۰ هزار میلیارد تومان جهت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در صحن علنی مجلس بودند.

همچنین رفع تبعیض بین بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشکری و کشوری از دیگر مطالبات این گروه دو هزار نفری بود. جلوگیری از کارشکنی سایر کمیسیون‌های مجلس در به تصویب رساندن مصوبه کمسیون تلفیق و بودجه نیز در این تجمع مطالبه شد.

حسن صادقی  صبح امروز در میان تجمع‌کنندگان گفت: اخبار در دست ما نشان می‌دهد عده‌ای به دنبال کاهش مبلغ مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه هستند. به همین دلیل ما به صورت اضطراری از اعضای خود خواستیم تا در این مکان دور هم جمع شوند.

معاون دبیرکل خانه کارگر افزود: ما اطمینانی برای احقاق حقوق خود نداریم به همین دلیل در طول ماه گذشته چندین بار مقابل مجلس و سازمان برنامه و بودجه تجمع کرده‌ایم. دو کمیسیون که از ذکر نام آنها ابا دارم در جهت تضعیف مصوبه کمیسیون تلفیق که در قالب  بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه ۱۴۰۰ گام برداشتند و خواهان کاهش مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان هستند که برای سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: ما خطاب به نمایندگان مجلس می‌گوییم جیب فقرا را تهدید نکنند. مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومانی که برای همسان‌سازی تعریف شده، یک اصل مهم برای ماست اگر این مصوبه مورد تایید نمایندگان مجلس قرار نگیرد و پیشنهاد مخالفان رد نشود، ما این مکان را ترک نخواهیم کرد.

صادقی اظهار داشت: تبعیض موجود در نظام جمهوری اسلامی، کمک تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و معاند شده است. این تبعیض نشات گرفته از نگاه خاص برخی از نمایندگان مجلس است. اگر نمایندگان مجلس، بخشی‌نگری با موضوعات اقتصادی و بودجه‌ای عمل نمی‌کردند، ما امروز شاهد این نظام آپارتاید دستمزد و حقوق در کشور نبودیم.

معاون دبیرکل خانه کارگر توضیح داد: امروز در اینجا جمع شده‌ایم تا اعلام کنیم که ما هم شهروند ان این جامعه هستیم و باید از حقوق خود برخوردار باشیم. ما جامعه کار و تولید و فرزندان حوزه اشتغال مولد و خدمات هستیم. ما شاغلان حوزه تولید و پرداخت‌کنندگان مالیاتی هستیم که اعضای جامعه از آن بهره‌مند هستند. ما کارگران دیروز و بازنشستگان امروز هستیم و به نمایندگان مجلس و دولت اعلام می‌کنیم که آن‌ها مدیون خلق ناشی از کار ما هستند.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: بنابراین جایز نیست ما از حقوق خود محروم باشیم. ما خواهان تصویب نهایی اعتبار بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه مصوبه کمیسیون تلفیق هستیم و باید این موضوع در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان برسد. اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی، خواسته قانونی و به حق ماست و ما خواهان رسیدن به آن هستیم.

این فعال کارگری ادامه داد: اگر مطالبه ما محقق شود، ما شاهد از بین رفتن دوگانگی و تبعیض در جامعه به دست نمایندگان هستیم. اگر این اتفاق نیفتد، نمایندگان تجمعات بیشتری را شاهد خواهند بود چون بازنشستگان چیزی برای از دست دادن ندارند. ما معتقدیم مرگ تدریجی به مراتب بدتر و سخت‌تر از مرگ دفعتی و رها شدن از این وضعیت معیشتی است.

صادقی اظهار داشت: ما انتظار داریم که مجلس انقلابی به شعارهای خود پایبند باشد. مجلس خود را مطیع ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای می‌داند. رهبری همواره در دولت‌های مختلف بر حمایت از کارگران تاکید می‌کنند. مقام معظم رهبری به دولت‌ها و مجالس تاکید کردند که اگر در حوزه تغییر قوانین گام برمی‌دارید، تغییرات باید به گونه‌ای باشد که جنبه دفاع از ضعیف در آن پررنگ‌تر باشد.

معاون دبیرکل خانه کارگر گفت: پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس مخالف نظر رهبری است و دفاع از ضعفا در آن کم‌رنگ‌تر شده است. این موضوع با مشی انقلابی‌گری تضاد دارد، به همین دلیل به نمایندگان مجلس یادآوری می‌کنیم که به وظیفه انقلابی‌گری خود یعنی دفاع از ضعفا به ویژه بازنشستگان و دفاع از حقوق آن‌ها اهتمام ورزند.

صادقی ادامه داد: سال ۱۳۵۴، مجلس شورای ملی این قانون را تصویب کرده است و خطاب به همه دولت‌ها چه پیش و چه پس از انقلاب، ردیف بودجه‌ای برای سهم سازمان تامین اجتماعی در بودجه جاری کشور در نظر بگیرند و به حساب سازمان واریز کنند.

او ادامه داد: متاسفانه دولت‌ها پس از انقلاب به تعهدات خود عمل نکردند؛ این موضوع سبب شده است که مطالبات سازمان به مرز ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نزدیک شود. اگر مطالبات دهه ۵۰.۶۰ و ۷۰ را با ارز فعلی محاسبه کنیم، مطالبات‌مان به بیش از چهار تریلیون تومان می‌رسد.

وی افزود: امیدوارم مجلس انقلابی با تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان، عیدی خوبی به سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان دهد و دل آنها را شاد کند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024