جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 28.02.2021, 11:09

بوی احمدی‌نژاد در فوتبال پیچید


انتخابات فدارسیون فوتبال برگزار شد و در نهایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم موفق شد ریاست این فدراسیون را به دست آورد.

به گزارش ایسنا، به گزارش ایسنا، انتخابات فدراسیون فوتبال از ساعت ۱۰ امروز (یکشنبه) در سالن همایش‌های اجلاس سران برگزار شد.

مصطفی آجرلو، شهاب الدین عزیزی خادم، علی کریمی و کیومرث هاشمی نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال بودند و پس از اخذ آرا هاشمی و عزیزی‌خادم به دور دوم راه یافتند و کریمی و آجرلو حذف شدند. از ۸۷ رای در مرحله نخست، کیومرث هاشمی ۲۴، شهاب الدین عزیزی خادم ۳۵، علی کریمی ۹ و مصطفی آجرلو ۱۸ رای کسب کردند و یک رای باطل شد.

در نهایت شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با کسب ۴۹ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد تا ۴ سال ریاست این فدراسیون را به دست بگیرد.

شرح آرای اخذ شده نامزدهای فدراسیون فوتبال در مرحله دوم:

۱. شهاب الدین عزیزی خادم: ۴۹ رای

۲. کیومرث هاشمی: ۳۸ رای

شهره موسوی نایب رییس بانوان فدارسیون فوتبال شد

شهره موسوی با اکثریت آرا به عنوان نایب رییس سوم فدراسیون فوتبال انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، پس از مشخص شدن ریاست فدراسیون فوتبال و رسیدن شهاب‌الدین عزیزی خادم به این سمت، نایب رییس سوم او یعنی شهره موسوی هم با اکثریت آرا به این عنوان یا همان نایب رییس بانوان دست یافت. موسوی توانست ۷۰ رای از ۸۷ رای مجمع را به نام خود ثبت کند.

او سابقه مدیرعاملی باشگاه بادران را در کارنامه خود دارد.

نواب رییس اول و دوم عزیزی خادم موفق به اخذ صلاحیت نشده بودند.

کریمی: آمدم تا بهانه دست کسی نباشد/ امیدوارم وجدان افراد راحت باشد

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال می‌گوید از ابتدا می‌دانست چه اتفاقاتی قرار است رخ بدهد.

به گزارش ایسنا، علی کریمی که با کسب ۹ رای در مرحله اول انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، نتوانست به حد نصاب لازم برای باقی ماندن در رقابت دست پیدا کند، پس از خروج از مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: بعد از مدت‌ها شرایط برای حضور فوتبالی‌ها رقم خورد و من هم آمدم اما نشد. برای آقای عزیزی خادم و هاشمی آرزوی موفقیت می‌کنم. ان‌شاءالله هر کسی انتخاب می‌شود کارهای اساسی برای فوتبال انجام دهد.

وی افزود: از اول می‌دانستم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و فقط برای این حضور پیدا کردم که پس‌فردا نگویند شرایط مهیا شد که فوتبالی‌ها بیایند اما کسی نیامد. من برای اینکه بهانه دست کسی نباشد این کار را کردم.

وی ادامه داد: از آن ۹ عزیزی که به من رای دادند تشکر می‌کنم. ۹ نفر در این مجمع بودند که دوست داشتند فوتبال تغییر اساسی کند. از این بابت از آن ۹ نفر تشکر می‌کنم. امیدوارم رئیس بعدی این دوستان را اذیت نکند و رویه حرفه‌ای را دنبال کند.

کریمی در پاسخ به  این سوال که آیا رای‌های داده شده به دیگر کاندیداها پاک بود، گفت: نمی دانم، باید به وجدان دوستان واگذار کنیم. رای آنها برای من قابل احترام است و هر کسی یک حق رای داشت و اگر من هم جای آنها بودم به آن کسی که دوست داشتم رای می‌دادم. امیدوارم افراد نزد وجدان خود راحت باشند و به فوتبال خیانت نکرده باشند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مشخص است افرادی که به او رای دادند چه کسانی هستند، گفت: نه مشخص نیست و خودشان می‌دانند.

کریمی در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات، مهندسی شد؟ گفت: من نمی‌دانم اما جا دارد با تاخیر روز مهندس را به دوستان و مهندسان عزیز تبریک بگویم و برایشان آرزوی موفقیت کنم.

بوی احمدی‌نژاد در فوتبال پیچید

عزیزی خادم که رئیس فدراسیون فوتبال شد، کیست و از کجا آمده است؟

۱. شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، امروز در دور دوم انتخابات ریاست فدراسیون‌فوتبال با ۴۹رای، رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد. در ۷۴سالی که از عمر فدراسیون‌فوتبال می‌گذرد، او که ۴۳ساله است، بیست‌وهفتمین رئيس‌ فدراسیون فوتبال ایران است.

عزیزی‌خادم زمانی در تیم ‌ملی فوتبال دانشجویان و مدتی هم در تیم نیروی ‌زمینی ارتش فوتبال بازی کرده است. اما بی‌شک مهم‌تر از سوابق ورزشی اندک او، سابقه حضور او در ساختار سیاسی است که به «مدیر احمدی‌نژادی فوتبال» شهره است. 

۲. عضویت در هیات ‌مدیران ایران خودرو، مدیریت در شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه، شرکت پتروشیمی امیرکبیر و شرکت پتروشیمی شازند از سوابق مدیریتی عزیزی‌خادم است.

خصوصا او در دولت احمدی‌نژاد و در دوران وزارت‌ رفاه پرویز کاظمی، معاون پارلمانی وزیر بود و برنامه‌ریزی برای باشگاه استقلال تهران که زیرنظر این وزارت‌خانه بود، زیرنظر او بود.

او مدتی هم در هیات مدیران باشگاه سایپا حاضر بوده و سال ۱۳۹۰ در رقابت برای حضور در هیات رئیسان فدراسیون، علی فتح‌الله‌زاده را شکست داد اما در سال ۱۳۹۶ برای همین پست، به محمود اسلامیان باخت.

صلاحیت او برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون یک‌بار در سال ۹۰ به این سبب که سابقه ۱۰ ساله مدیریتی‌ نداشت، رد شده‌بود.

۳. عزیزی خادم که متخصص روابط‌ بین‌الملل منطقه‌ای است در ماه‌های آینده باید با بحران تیم ‌ملی‌ فوتبالی دست‌وپنجه نرم کند که با حریفان منطقه‌ای‌اش هم برای رسیدن به جام‌جهانی مشکل دارد؛ تیم‌ملی‌‌ای که دوبار پیاپی قبلی به جام جهانی رفته است.

عزیزی خادم که مثل نزدیک‌ترین رقیب‌اش، کیومرث هاشمی، از دولت احمدی‌نژاد می‌آید، در انتخاباتی پیروز شد که علی ٰکریمی جنجالی‌ترین نامزد آن، تلویحا آن را مهندسی‌شده خواند اما حالا او وعده داده بنای فوتبال ایران را به شیوه تازه‌ای می‌چیند و مدرن می‌کند- البته پس ‌از بحران تیم‌ ملی.

روزآروز



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024