پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 27.02.2021, 0:49


رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه ۸ اسفند گفت ایران باید به تصمیم او برای تایید عملیات نظامی در سوریه به عنوان هشدار نگاه کند که حمایتش از شبه‌نظامیانی که منافع آمریکا را تهدید می‌کنند، پیامد خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جو بایدن در پاسخ به خبرنگاری که از او پرسید قصد داشت با این حمله نظامی چه پیامی را ارسال کند، گفت: «شما نمی‌توانید با مصونیت از مجازات اقدام کنید. مراقب باشید.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، نیز پیشتر در روز جمعه گفت هدف آمریکا از حمله به مواضع گروه‌های شبه نظامی مورد حمایت ایران در سوریه، دادن پیامی بود که با این اقدام «به روشنی» دریافت شده است.

وی در یک کنفرانس خبری در واشینگتن، با اشاره به حملات راکتی اخیر به پایگاه های نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی در عراق، گفت که «ما باید هم به آن حملات و هم به تهدید مستمری که بسیار مشخص بود، واکنش نشان می‌دادیم. به همین دلیل ما این اقدام متمرکز و متناسب را انجام دادیم؛ اقدامی که در تضعیف برخی از توانایی‌های آن گروه شبه‌نظامی در اجرای حملات جدید موثر بود و این موضوع را، به ویژه برای ایران، بسیار روشن کرد که آنها نمی‌توانند با مصونیت علیه مردم، شرکا، و منافع ما عمل کنند. من فکر می‌کنم آن پیام به روشنی دریافت شده است.»

پنجشنبه شب به وقت واشنگتن (بامداد جمعه ۸ اسفند به وقت ایران) ایالات متحده به مواضع گروه‌های مورد حمایت حکومت ایران در سوریه حمله کرد.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه نیروهای آمریکایی در عراق، به دستور رئیس جمهوری ایالات متحده و مشورت با شرکای آمریکا در ائتلاف بین‌المللی، صورت گرفت.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه جمعه در تشریح حمله شب گذشته جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه بوکمال در شرق سوریه گفت  «دو جنگنده اف-۱۵ با هفت موشک هدایت شونده نقطه کنترلی در منطقه بوکمال در طرف سوریه را هدف قرار داده که طی آن ۹ تاسیسات ویران شده و بخشی از دو تاسیسات دیگر نیز تخریب شدند.»

وی در ادامه سخنانش گفت: «آمریکا در راستای حمایت از شهروندان و همپیمانان خود اقدام خواهد کرد.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت که آمریکا پیش از حمله به شرق سوریه با استفاده از خط اضطراری، انجام این حمله را به روسیه اطلاع داده است.

کربی گفت: «حمله آمریکا به سوریه، پیام شفاف و غیر مبهمی به تمام کسانی که درباره حمله به نیروهای آمریکایی و ائتلاف در منطقه فکر می‌کنند، ارسال کرد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024