پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 24.02.2021, 8:13

نامه نسرین ستوده به دبیر کل سازمان ملل متحد


نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر که در زندان قرچک ورامین زندانی است،‌ در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل،‌ از جامعه جهانی و فعالان حقوق بشر خواسته است به موضوع اعدام‌های گسترده در ایران توجه نموده و  اقدامات لازم را برای جلوگیری از اعدام‌های گسترده به عمل آورند. خانم ستوده به اعدام زهرا اسماعیلی اشاره کرده و نوشته است که در جریان پرونده او بوده و می‌داند که این زن دست به قتل نزده بود.

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد
با احترام

اینجانب نسرین ستوده از زندان قرچک یکی از بدترین زندان‌های ایران این نامه را برای شما می‌فرستم تا شاید فعالیت‌های سازمان ملل متحد به نحوی افزایش یابد که در آینده‌ای نه چندان دور، گوشه‌ی کوچکی از آرزوهای بزرگ بشری را که در اعلامیه‌ی جهانی حقوق بشر ذکر شده است محقق ‌نماید.

در ماه‌های گذشته بسیاری از هموطنان اقلیت‌های‌ قومی و مذهبی ما را در ایران، در سکوت خبری اعدام کردند. همچنین در پگاه چهارشنبه ۲۹ بهمن زهرا اسماعیلی یکی از زندانیان این زندان به همراه هشت تن دیگر به چوبه‌ی دارسپرده شد.

شما نیک می‌دانید که در آمار بسیار بالای اعدام‌ها در ایران چه اشتباهاتی قابل پیش‌بینی است و من به عنوان کسی که از نزدیک در جریان پرونده‌ی زهرا اسماعیلی بوده‌ام، می‌دانم که او دست به قتل نزده بود.

از شما جامعه‌ی بین‌المللی و فعالان حقوق بشر درخواست دارم که موضوع اعدام در جامعه‌ی ایران به ویژه علیه قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی و همچنین زنان، توجه کافی مبذول نمایند و اقدامات لازم برای جلوگیری از اعدام‌های گسترده را به عمل آورند.

با احترامات شایسته
نسرین ستوده
زندان زنان قرچک
بهمن / ۹۹

متن انگلیسی نامه نسرین ستوده در وبسایت انجمن قلم آمریکا
https://pen.org/in-letter-to-the-un-imprisoned-iranian-writer-nasrin-sotoudeh-protests-executions/



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024