پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 21.01.2021, 12:27


رادیو فردا: رسانه‌های آمریکا گزارش کرده‌اند که رئیس سازمان ناظر بر عملکرد صدای آمریکا، رادیو اروپای آزاد، و دیگر رسانه‌های جهانی آمریکا، ساعتی پس از مراسم تحلیف جو بایدن رئیس‌جمهور جدید ایالات متحده از سمت خود استعفا کرده است.

واشینگتن پست، رادیو ملی عمومی آمریکا (ان پی آر) و واشینگتن اگزمینر، در توئیت‌هایی گزارش کرده‌اند که مایکل پک روز چهارشنبه در نامه‌ای استعفای خود را از مدیرعاملی سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا اعلام کرده است.

ساعتی پس از انتشار این خبر، جو بایدن در حکم سرپرست‌های وزارتخانه‌ها و نهادهای فدرال ایالات متحده، کلوئه چاو مدیر کنترل کیفی و برنامه‌ریزی صدای آمریکا را به عنوان سرپرست سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا معرفی کرد.

استعفای آقای پک هنوز در وب‌سایت سازمان تحت مدیریت او یا توئیت رسمی این سازمان تأیید نشده است.

با این حال بایرن بورک خبرنگار واشینگتن اگزمینر متن استعفانامه منتسب به آقای پک را در توئیتر خود منتشر کرده که در آن به درخواست «دلسردکننده» استعفای او از سوی دولت آمریکا اشاره شده است.

این نامه خطاب به کاترین راسل، سفیر پیشین آمریکا در امور زنان و از مشاوران تیم انتقالی آقای بایدن نوشته شده که انتظار می‌رود رئیس دفتر آقای بایدن در کاخ سفید باشد.

آقای پک در نامه‌اش تصریح کرده که «درخواست برای استعفای من دلسرده‌کننده است» و اضافه کرده که «این موضوع برای مدت‌ها به عنوان اقدامی حزبی ارزیابی خواهد شد که به دفتری که قرار است در خدمت مردم آمریکا و منافع ملی باشد، ضربه می‌زند».

مأموریت سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا ترویج اخبار غیر جانبدارانه در حمایت از آزادی و دموکراسی در خارج از مرزهای ایالات متحده است.

با این حال حضور کوتاه‌مدت آقای پک در رأس این سازمان اتهاماتی را در مورد فروگذاری از سنت غیرحزبی و تلاش برای تثبیت نفوذ یک حزب بر اطلاع‌رسانی علیه او برانگیخت.

تیم انتقالی آقای بایدن با اعلام تعهد به بازبینی کامل اقدامات آقای پک، به امکان برکناری او اشاره کرده بودند.

گرچه مشخص نیست که کارکنان وابسته به دولت ترامپ و نیز برخی اقدامات صورت گرفته در دوره آقای پک به آسانی قابل برگشت باشد.

مایکل پک در سال ۲۰۱۸ از سوی دونالد ترامپ برای اداره سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا معرفی شد اما تأیید انتصاب او در سنا تا ژوئن سال گذشته میلادی، نیمه خرداد امسال، به تعویق افتاد.

مایکل پک، دو هفته پیش به عنوان رئیس جدید سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا تأیید شد.

او که در کمتر از دو هفته شماری از مدیران ارشد نهادهای زیر نظر خود، از جمله رئیس وقت رادیو اروپای آزاد را برکنار کرد، موجی از انتصاب‌های جدید را در این نهادها رقم زد که از جمله انتصاب تد لیپین، رئیس پیشین سرویس لهستانی صدای آمریکا به ریاست رادیو اروپای آزاد است.

سازمان رسانه‌های جهانی آمریکا نیز روز سه‌شنبه، یک روز پیش از استعفای آقای پک، هیئت مدیره جدیدی را برای نهادهای زیر نظر خود شامل رادیو اروپای آزاد، رادیو آسیای آزاد، صدای آمریکا، شبکه پخش خاورمیانه و دفتر سخن‌پراکنی کوبا، معرفی کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024