شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 22.11.2020, 23:52


رادیو فردا: قرار است کارشناسان اداره غذا و داروی آمریکا روز ۱۰ دسامبر برای اعطای مجوز به واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و «بیو‌نتک» برای استفاده اورژانسی تصمیم بگیرند.

مدیریت پروژه تولید واکسن کرونا دولت آمریکا می‌گوید نخستین آمریکایی‌ها می‌توانند از ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر امسال)، واکسن کرونا دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منصف سلاوی روز یکشنبه دوم آذرماه گفت ۲۴ ساعت پس از دریافت واکسن از آزمایشگاه، دوزهای واکسن در ایالت‌ها توزیع خواهد شد و به شهروندان متقاضی اطلاع داده می‌شود که برای دریافت آن به کجا مراجعه کنند.

این گزارش می‌گوید قرار است کارشناسان اداره غذا و داروی آمریکا روز ۱۰ دسامبر برای اعطای مجوز به واکسن‌های تولیدی شرکت‌های فایزر و «بیو‌نتک» برای استفاده اورژانسی تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش‌ها و اطلاعاتی که شرکت‌های یاد شده منتشر کرده‌اند، هر فرد نیاز به تزریق دو دوز از این واکسن در فاصله سه هفته دارد و این واکسن‌ها حدود ۹۵ درصد موثر تشخیص داده شده و عوارض جانبی نیز ندارند. شرکت فایزر پیش‌بینی کرده است که تا پایان سال برای ۲۵ میلیون نفر واکسن تحویل دهد.

آقای سلاوی گفته است هر یک از ایالت‌های آمریکا به نسبت جمعیت خود واکسن دریافت خواهند کرد و اولویت نخست با کادرهای درمان که در خط اول مبارزه با کرونا هستند و همچنین افراد مسن خواهد بود که ریسک مرگ آنها بیشتر از جوانان است.

بر اساس مطالعات انجام شده، برای رسیدن به ایمنی گله‌ای از ویروس کرونا، باید ۷۰ درصد جمعیت کشورها به این ویروس مبتلا شده باشند، اما چنین سناریویی نیز با توجه به آمارهای بالای مرگ‌ومیر، فاجعه‌بار خواهد بود.

رویترز می‌نویسد با توجه به جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آمریکا توزیع واکسن در میان مردم نیز چالش‌های خود را خواهد داشت.

تاکنون ابتلای ۱۲.۵ میلیون نفر به کرونا در آمریکا ثبت شده و حدود ۲۶۲ هزار نفر نیز در این کشور قربانی شده‌اند.

ران کلین، رئیس آتی کاخ سفید در دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، گفته است برای جلوگیری از تاخیر در توزیع واکسن، باید پروسه گردش آزاد اطلاعات میان کارشناسان تیم دونالد ترامپ و جو بایدن فورا آغاز شود.

در صورتی که پیروزی آقای بایدن به تایید نهایی برسد، باید ۲۰ ژانویه کار خود را در کاخ سفید آغاز کند.

آقای بایدن هفته گذشته هشدار داده بود که اگر همکاری‌ میان تیم‌های ترامپ و او به تاخیر بیفتد، انسان‌های بیشتری قربانی ویروس کرونا خواهند شد، اما آقای سلاوی گفته است تاکنون با تیم آقای بایدن گفت‌وگویی نداشته است.

ترامپ تاکنون بدون ارائه هیچ شواهدی بر پیروزی خود در انتخابات و وجود تقلب اصرار دارد. این در حالی است که طی هفته‌های گذشته موارد ابتلا در آمریکا اوج گرفته و شمار مرگ‌ومیر نیز چهار رقمی شده است.

کارشناسان هشدار داده‌اند با روند کنونی، شمار مرگ‌ومیر روزانه در آمریکا تا چند هفته دیگر از مرز دو هزار نفر خواهد گذشت.

در بهار سال جاری شمار تلفات روزانه آمریکا برای مدتی از مرز دو هزار نفر گذشته بود و برای اولین بار در روز پنج‌شنبه هفته گذشته دوباره این رقم برای یک روز از دو هزار نفر گذشت.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024