سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 20.11.2020, 21:16

علاوه بر رضا ملک‌زاده، علی نوبخت،‌ یکی دیگر از مقام‌های وزارت بهداشت نیز استعفا کرد


دکتر رضا ملک‌زاده در نامه‌ای به سعید نمکی، وزیر بهداشت، ‌از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت استعفا کرد. دکتر ملک‌زاده استاد ممتاز دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

متن نامه آقای ملک‌زاده به شرح زیر است:

آقای دکتر نمکی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام

بدین‌وسیله مراتب استعفای خود از مسوولیت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به دلایل زیر اعلام می‌دارم:

* مدیریت بسیار غلط، پرنقص در پاندمی کرونا که به دلیل عدم مشورت و توجه شما به توصیه‌ها و هشدارهای متخصصان و محققان نظام سلامت، موجب تلفات انسانی بسیار در ایران شده است و درعین‌حال، مدعی درس «مدیریت بحران کرونا» دادن به سایر کشورها هستید.

* اظهارات غیرعلمی و ناشی از شتابزدگی جنابعالی در مورد تولید واکسن ایرانی کرونا که هنوز در حال طی مراحل اولیه بوده و شما مدعی معرکه گرفتن برای تولید آن شده‌اید.

* ادعاهای بی‌اساس جنابعالی و سازمان غذاودارو در خصوص موثر بودن داروهای گیاهی که به اعتقاد اینجانب بدون هیچ مبنای علمی و پژوهشی و مطالعات بالینی کافی صورت گرفته و همچنین دفاع و اقدام جنابعالی از ادغام طب سنتی در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور که می‌تواند شبکه بهداشت و درمان ایران را ناپایدار و در درازمدت تضعیف کرده و مردم را از حقوق خود در بهره‌مندی از درمان‌های پیشرفته پزشکی مدرن محروم سازد.

* عدم درک درست شما از تحقیق و پژوهش و اهمیت آن و نیز نادیده گرفتن تمام فعالیت‌های علمی و پژوهشی محققان علوم پزشکی طی هفت سال گذشته که در سخت‌ترین شرایط تحریم و امکانات بودجه‌ای، به بالاترین سطح تولیدات کمی و رشد کیفی و استناد به مقالات نسبت به گذشته رسیده است و رتبه نخست منطقه و کشورهای اسلامی را دارد.

* عدم تشکیل شورای معاونین طی شش ماه گذشته و عدم اختصاص وقت از سوی شما برای بحث در امور آموزشی، پژوهشی و دانشجویی.


دومین استعفا در وزارت ‌بهداشت ظرف یک شب

ساعتی پس از استعفای دکر رضا ملک‌زاده، علی نوبخت یکی دیگر از مقام‌های وزارت بهداشت که حوزه‌ مسئولیت‌اش در وزارتخانه با پاندمی کرونا مرتبط بود از مقام خود استعفا کرده است.

متن نامه علی نوبخت به نمکی بدین شرح است:

جناب اقای دکتر سعید نمکی
با سلام و احترام

با نهایت تاسف بدینوسیله عدم توفیق همکاری با آن رفیق شفیق را اعلام می‌دارم.

عدم اجرای پیشنهاد مشفقانه حقیر و دوست بلندپایه ما در جلسه مورخ ۱۶-۸-۹۹ و موافقت اولیه جنابعالی که می‌توانست باعث وحدت شده و از جو موجود جلوگیری نماید.

اینک بعد از سخنان آن‌جناب در اصفهان در کوبیدن علم و دانشمندان پزشکی جان بر کف ایران و پاسخ معاونت پژوهشی متاسفانه راهی برای همکاری بنده با جنابعالی و آن وزارتخانه باقی نگذاشته است.

با آرزوی توفیق
علی نوبخت۹۹.۸.۳۰


نوبخت تنها چهار روز پیش به سمت‌اش برگمارده شده‌ بود.

وزیر بهداشت در اصفهان به بخش تحقیقات وزارت‌خانه خودش حمله کرده و گفته ‌بود: «درباره کرونا یک مدل به بنده بدهید که پیش‌بینی‌ها درست بوده باشد! تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت در کشور نداریم و اما تا زمانی که تحقیقات کشور، مقاله‌محور باشد، تحقیقات راهگشای مشکلات کشور نخواهد بود.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024