جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.09.2020, 20:50


(۲ مهر ۱۳۹۹)– کمپین حقوق بشر در ایران مطلع شده است که نسرین ستوده، وکیل حقوق بشر، که پس ازبیش از چهل روز اعتصاب غذا و در پی تشدید مشکلات جسمی و خصوصا ناراحتی قلبی در بیمارستان بستری شده بود، به بیرون از بیمارستان منتقل شده است.

این در حالی‌ست که خانواده این وکیل حقوق بشر هم‌چنان درباره جزئیات روند درمانی و شرایط قلبی او اطلاعی ندارند و خانواده وی هم‌چنان از ملاقات با نسرین ستوده و هم‌چنین آگاهی از شرایط سلامت وی محروم هستند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده به کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «ما هرگز موفق نشدیم نسرین را در بیمارستان ملاقات کنیم و از شرایط او مطلع شویم».

رضا خندان توضیح داد که «من تازه فهمیدم که او آزاد شده و توسط نیروهای امنیتی  از بیمارستان به بیرون منتقل شده است. انتقال نسرین از بیمارستان به زندان به شکلی ترتیب داده شده بود که ما نسرین را در این روند انتقال ملاقات نکردیم. من معتقدم او را دوباره به اوین می برند و یا این شرایط جسمی و خطرناک قلبی احتمال می‌دهم که در بهداری اوین بستری خواهد شد. او به دلیل اعتصاب غذای اخیر خود به شدت ضعیف شده است».

کمپین حقوق بشر به شدت نگران وضع سلامت نسرین ستوده است و مقامات جمهوری اسلامی ایران را مسبب و مسئول سلامت این وکیل حقوق بشر می‌داند.

هادی قائمی، مدیر کمپین حقوق بشر در ایران گفت: «حق بدیهی و مسلم خانواده نسرین ستوده است تا در جزئیات وضعیت سلامت جسمی و هم‌چنین شرایط بیماری قلبی او قرار بگیرند و امکان ملاقات خانواده و نسرین ستوده مهیا شود. پنهان‌کاری و عدم پاسخگویی مقامات ایرانی بسیار نگران کننده است.»

رضا خندان شامگاه چهارشنبه در حساب‌های کاربری خود شبکه‌های اجتماعی نوشت: «عصر امروز پس از ۵ روز حبس در بیمارستان امنیتی طالقانی، نسرین در بدترین شرایط جسمی بدون هرگونه اقدام درمانی به زندان برگردانده شد. این اقدام چیزی جز قرار دادن او در معرض خطر جانی هیچ معنای دیگری ندارد.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024