پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 23.09.2020, 8:23

هشدار شدیداللحن مایک پومپئو به دولت عراق:


میدل ایست نیوز: یک پایگاه خبری عراقی به نقل از منابع بلندپایه جزئیات محرمانه‌ای از جلسه رؤسای جمهور و دولت و مجلس با سران نیروهای سیاسی عراق را فاش کرد.

این منابع به پایگاه «عراقی 24» گفتند که برهم صالح، رئیس جمهور عراق در این جلسه پیام شدیداللحن و تهدیدآمیز ایالات متحده را به سران سیاسی عراق ابلاغ کرده است.

در این جلسه که پیش‌تر اعلام شده بود «هادی العامری»، رئیس ائتلاف فتح، و «نوری المالکی»، رئیس ائتلاف دولت قانون، حاضر به شرکت در آن نشده‌اند، صالح به نیروهای عراق خبر داده که تماسی تلفنی از جانب «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا دریافت کرده که در آن بر نارضایتی امریکا از ادامه حملات به سفارت امریکا و کاروان‌های ائتلاف تأکید کرده است.

به گفته این منابع، «پومپئو به صالح گفته که تصمیم بستن سفارت امریکا در عراق هم‌اکنون روی میز رئیس جمهوری امریکاست» و افزوده که اگر نیروهای امریکایی به این روش از عراق خارج شوند و سفارت به این ترتیب بسته شود امریکا رأسا در برخورد با عاملان این حملات وارد عمل خواهد شد.

برهم صالح به نقل از پومپئو افزوده که امریکا در این باره به احدی از جمله کتائب حزب الله و عصائب اهل الحق رحم نخواهد کرد ضمن اینکه بسته شدن این سفارت پیامدهای بسیار منفی‌ای برای عراق و آینده‌اش خواهد داشت.

پومپئو در این تماس تلفنی افزوده که این آخرین هشدار به دولت عراق برای اقدام جدی برای برخورد با این گروه‌های قانون‌شکن است.

در بیانیه رسمی دفتر نخست وزیر عراق درباره این جلسه که در کاخ دولت برگزار شده بود نیز تأکید شده که حاضران به شدت همه حملات به تأسیسات عراقی و خارجی ازجمله راکت هایی که هیئت‌های دیپلماتیک رسمی و خانه‌های شهروندان بی گناه را هدف قرار داده محکوم کرده‌ و آن را تعرض به حاکمیت ارضی و منافع عراق دانسته‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024