پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 28.07.2020, 8:59


خبر تایید حکم سه سال زندان کیوان صمیمی توسط خود او و با انتشار یک پست تلگرامی اعلام شده است. او در این پست نوشته است، تایید حکم زندان او توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر و از سوی قاضی “سیداحمد زرگر” صورت گرفته است.

آقای صمیمی پست تلگرامی خود را با این جمله آغاز کرده است: «بالاخره این بازی به پایان رسید.» این روزنامه‌نگار قدیمی و سردبیر نشریه “ایران فردا” در پست تلگرامی خود، قاضی دادگاه تجدید نظر را فردی می‌خواند که علیه “حق‌جویان” ظرف ۴۰ سال گذشته، روش و منشی تند و خشن داشته است.

متن یادداشت کیوان صمیمی بخ نقل از کانال تلگرام ایشان:

سه سال زندانم تایید شد

بالاخره این بازی به پایان رسید.

قاضی سیداحمد زرگر که از ۴۰ سال پیش برخوردهای تندش با حق‌جویان زبانزد بوده و هست، رأی قطعی صادر کرد که سه سال دیگر به زندان بروم.

حکومتی که ادعا می‌کرد خدمتگزار مستضعفین است، با حضور یک روزنامه‌نگار قدیمی در تجمع کارگران و زحمتكشان این‌گونه برخورد می‌کند.

زرگر رئیس‌ شعبه ۳۶ تجدیدنظر باز هم با تکرار خروج از عدالت، بیش از پیش آبروی خود را برد. او در جلسه‌ای یکطرفه و درحالی که متهم و وکیل حضور نداشتند، از بازجویان امنیتی دعوت به حضور کرد تا عملاً اطاعت محض خود از تندروهایی که کشور را به این روز انداخته‌اند را بار دیگر ثابت کند.

زرگر و سایر بندگان قدرت  همانند اسلافشان در طول تاریخ نشان داده‌اند که به بنده‌گی خداوند و حق اعتقاد ندارند، بلکه خدایشان “زر و زور” است که با بهره‌گیری از “تزویر” به اطاعتش مشغولند.

ما فعالان ملی‌مذهبی ۴۰ سال است که به مشرکین می‌گوییم و من نیز به بازجوی تندرو در زمان بازداشت بارها گفتم برو به رؤسای خودت بگو که عاقبت مشی شما به براندازی و نابودی کشور و البته خودتان منجر خواهدشد و ننگی ابدی را در تاریخ به‌نام خود ثبت می‌کنید.

من آن‌چه شرط بلاغ است با تو می‌گویم
تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال.

به‌خاطر جلوگیری از ملال و عصبانیتی که دورویان حکومتی از سخنانم عارضشان شده و می‌شود، هیچ‌وقت از گفتن حق منصرف نشده‌ام و پس از کشیدن این سه سال هم چنان‌چه زنده بمانم، منصرف نخواهم‌شد.

در میهنمان بسیار بودند و هستند کسانی که به‌خاطر حرکت به‌سمت طاووس عدالت و آزادی، جور سختی‌های به‌دست آوردن آن‌را کشیده‌اند. ما نیز به‌عنوان جویندگان حقوق مردم و به‌ویژه فرودستان، راه آنان را ادامه خواهیم‌داد.

می‌دانم که:
در این بازار اگر سود است با درویش خرسند است
خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024