پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 01.07.2020, 16:14


محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران گفته به مدیران کلینیک سینا اطهر پیش از این سه بار اخطار ایمنی ساختمان داده شده بود. کشته‌شدگان، هفت پزشک، دو پرستار، چهار تکنسین اتاق عمل، یک تکنسین رادیولوژی و دو تن از کارکنان کلینیک معرفی شده‌اند.

در سال‌های ۱۳۹۴، ۹۶ و ۹۷ به مدیران کلینیک سینا اطهر اخطار ایمنی ساختمان داده شده بوده است. این مطلب را محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد.

به گفته او مدیران کلینیک هیچ اقدام موثری برای رفع مشکلات ایمنی این ساختمان انجام نداده‌اند. در سال ۱۳۹۶ نامه استنکاف (خودداری، سرپیچی) با دستورالعمل شهرداری مجددا به بیمارستان ابلاغ می‌شود اما این نامه نیز مورد توجه مدیران کلینیک قرار نمی‌گیرد.

پس از آن مجددا در سال ۹۷ شهرداری اخطاریه نبود ایمنی به مدیران کلینیک می‌دهد و با بی‌توجهی این مدیران اخطاریه جدی در سال ۹۸ به مالک ساختمان ابلاغ می‌شود و مدیریت ساختمان اقدام به نصب خاموش‌کننده و سیستم اعلام حریق می‌کند.

محسن هاشمی روز چهارشنبه پس از دیدار از ساختمان کلینیک سینا اطهر درباره علت وقوع انفجار و آتش‌سوزی در این ساختمان به خبرنگاران گفت: «بر اساس گفته‌های کارشناسان، در کنار در ساختمان اتاقکی ساخته شده بود که در آن کپسول‌های اکسیژن نگهداری می‌شد که به دلیل نقص در سیستم برق و گرما موجب آتش سوزی شد.»

به گفته محسن هاشمی سیستم اطفای حریق این ساختمان ناقص بوده و این عامل در کنار اجرای نامناسب شبکه داخلی برق سبب بروز حادثه شده است.

۱۷ نفر از کشته شدگان در کلینک سینا کادر درمانی بودند

به گفته هاشمی، پس از شروع آتش‌سوزی، دود به سرعت به طبقه چهارم که محل اتاق‌های جراحی بوده رسیده و باعث خفگی کسانی شده که در این طبقه بوده‌اند.

بر اساس گفته‌های رییس شورای شهر تهران، دپوی مواد اشتعال‌زا در راه‌پله‌های منتهی به پشت‌بام نیز باعث شده تا کار امدادرسانی با مشکل مواجه و مسیر پشت‌بام مسدود شود.

محسن هاشمی با استناد به گزارش نیروهای آتش‌نشانی گفته است: «۱۱ نفر را از بخش‌های شمالی ساختمان و ۹ نفر را از طبقه‌های پایین نجات دادند ولی در طبقه چهار و پنج که اتاق عمل و جراحی بوده متأسفانه ۱۹ نفر فوت شده‌اند.»

مدیرکل پزشکی قانون استان تهران می‌گوید در بین ۱۹ قربانی آتش‌سوزی کلینیک سینا، تنها دو نفر مراجعه کننده بودند. کشته شدگان، چهار پزشک متخصص بیهوشی، یک پزشک متخصص جراحی پلاستیک، یک متخصص گوش و حلق و بینی، و یک پزشک دیگر، دو پرستار، چهار تکنسین اتاق عمل، یک تکنسین رادیولوژی و دو تن از کارکنان کلینیک معرفی شده‌اند.

جلسه کمیته امنیتی استان تهران

کمیته امنیتی استان تهران بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ تیر جلسه ویژه‌ای به منظور بررسی حادثه آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر تشکیل داد.

به گفته معاون امنیتی انتظامی استاندار تهران، در این جلسه مقرر شد که آتش‌نشانی، شهرداری تهران و نیروی انتظامی گزارش‌هایی دقیق از وقوع حادثه تهیه کنند.

گودرزی تاکید کرده که تا زمان بررسی دقیق این گزارش‌ها و نیز مشاهده فیلم دوربین‌های مداربسته، هرگونه اظهار نظر درباره علت حادثه، اظهارنظر اولیه محسوب شده و نیازمند بررسی کارشناسانه است.

در اثر انفجار و آتش‌سوزی در کلینیک سینا اطهر در شمال تهران ۱۵ زن و چهار مرد کشته و ۱۴ نفر دیگر زخمی شدند. حادثه حوالی ساعت ۲۱ شامگاه سه‌شنبه ۱۰ تیر به وقت تهران رخ داد. برای چهار نفر حکم بازداشت صادر شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024