جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.06.2020, 22:48


مدیران جمعیت خیریه امام‌علی بازداشت شدند و دفترش پلمب شد. وب‌سایت خبری امتداد، نزدیک به حزب اتحادملت، خبر داد: امشب (شامگاه یکشنبه اول تیر ۱۳۹۹) نیروهای امنیتی، شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امام‌علی را در خانه‌اش بازداشت کرده‌اند و هم‌زمان دفتر این جمعیت نیز پلمپ شده است.

بنابر این گزارش، مرتضی کی‌منش، مسوول رسانه‌ای جمعیت امام علی و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل این تشکل خیریه نیز بازداشت شده‌اند.

در باره جمعیت خیریه امام علی در ویکی‌پدیا آمده است:

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی یک سازمان غیردولتی و مستقل دانشجویی و مردمی ایران است که در سال ۱۳۷۸ شروع به کار کرده و در سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه صنعتی شریف تأسیس نموده‌است. این گروه را شارمین میمندی‌نژاد ایجاد کرده‌است و در زمینه امور خیریه و کمک به نیازمندها و مطالبه‌گری حقوق ایشان فعالیت می‌کند.

این جمعیت پس از ۱۰ سال فعالیت در سال ۲۰۱۰ به عضویت «شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد» (ECOSOC) درآمد. یکی از فعالیت‌های این جمعیت نجات برخی کودکان محکوم به اعدام همچون «صفر» بوده‌است.

جمعیت امام علی یک نهاد تماماً داوطلبانه است و در حال حاضر ده هزار عضو داوطلب در این نهاد در حال فعالیت هستند.

یکی از حوزه‌های فعالیت این جمعیت امام علی برگزاری سیمنارهای مختلف در زمینه‌هایی مانند «بررسی وضعیت کودکان سرطانی»، «سمینار تخصصی کودکان کار و خیابان»،‌ «سمینار تخصصی اعتیاد زنان باردار»،‌ «سمینار اعتیاد کودکان و نوجوانان در محلات معضل‌خیز»، «سمینار ازدواج کودک»، «سمینار کودک‌آزاری در سکونتگاه‌های فقیرنشین»، «سمینار مادرانه با تأکید بر بارداری دختران کم سن و زنان افغان» و ... بوده است.

جمعیت امام علی همچین در فجایع طبیعی مانند زلزله بم، ورزقان آذربایجان و زلزله دو سال پیش در کرمانشاه و نیز سیل خوزستان در سال ۱۳۹۵ و سیل‌های سراسری سال ۱۳۹۸ ایران فعالیت‌های امدادرسانی داشت.

این جمعیت و مسئولان آن در سال‌های اخیر بارها هدف حملات رسانه‌های نزدیک به سپاه و حکومت مانند کیهان و‌ روزنامه جوان قرار گرفته‌اند.

اردیبهشت ۱۳۹۸، پس‌از کمک‌های این جمعیت به سیل‌زدگان نوروز پارسال، زهرا رحیمی، مدیرعامل جمعیت امام علی در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایرنا، از فشارها به این نهاد انتقاد کرده‌ و گفته ‌بود: «تماس‌هایی با برخی افراد و صنف‌ها که پیش از این با جمعیت امام علی هم‌کاری داشته‌اند، گرفته شده و آن‌ها را از همکاری با جمعیت منع کرده‌اند.»

روشن نیست کی آن‌ها را و به چه اتهامی بازداشت کرده است. پارسال وزارت‌ کشور دولت روحانی اطمینان داده ‌بود که این جمعیت بی‌توجه به تهدیدها کارش را بکند!

جمعیت امام علی اخیرا خبر داده بود که در میانه خرداد امسال حساب‌های کاربری برخی اعضای آن هدف حمله اینترنتی قرار گرفته است.

اطلاعات بیشتر درباره حوزه‌های مختلف فعالیت این تشکل مردمی را در این آدرس می‌توانید به دست آورید.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024