جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 17.01.2020, 19:59


دویچه وله: نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات خامنه‌ای گفت اگر ایران همچنان جامعه جهانی را تهدید کند، باز هم بیشتر منزوی خواهد شد. برایان هوک گفت که ایران یک رژیم دیکتاتوری است که در بحرانی همه‌جانبه فرو رفته است.

برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران، با اشاره به اظهارات آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در خطبه نماز جمعه ۲۷ دیماه، برابر ۱۷ ژانویه، گفت که اگر ایران به تهدیدات خود ادامه دهد، بیش از پیش منزوی خواهد شد.

برایان هوک که در ساختمان وزات خارجه آمریکا سخنرانی می‌کرد، گفت رژیم ایران با سنگین‌ترین تحریم‌ها مواجه است و در یک بحران شدید اقتصادی فرو رفته است. او گفت که آمریکا موفق شده ۸۰ درصد از صادرات نفت ایران بکاهد.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تظاهرات اخیر مردم ایران در اعتراض به شلیک “غیرعمدی” به هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه تهران، گفت که حکومت ایران با مخالفت‌هایی گسترده و بی‌سابقه روبرو شده که به عمر آن پایان می‌دهند.

برایان هوک حکومت ایران را نظامی دیکتاتوری خواند که انتخابات در آن سطحی و فرمایشی است و گفت که دونالد ترامپ از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی با این که در نماز جمعه از سقوط هواپیمای اوکراینی که به مرگ ۱۷۶ نفر انجامید، ابراز تأسف کرد، اما همچنان از سپاه پاسداران ستایش نمود که به آمریکا ضربه سختی وارد کرده است. او کشورهای اروپایی را به دنباله‌روی از آمریکا متهم کرد و آنها را “غیرقابل اعتماد” دانست.

برایان هوک در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که ایران عامل گسترش خشونت و بی‌ثباتی در خاورمیانه است و باید به فعالیت‌های منطقه‌ای خود پایان دهد.

او همچنین گفت که برنامه موشکی ایران خطرناک است و باید متوقف شود. او از سازمان ملل خواست که روسیه و چین را از فروختن سلاح به ایران منع کند.

برایان هوک تصریح کرد که از توافق اتمی با ایران (برجام) چیزی باقی نمانده و بهتر است که این توافق با یک توافق جدید جایگزین شود تا دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را به طور قطعی ناممکن کند. او یادآور شد که ایران تاکنون تمام پیشنهادهای دیپلماتیک در این راستا را رد کرده است.

تحریم یک مقام سپاه پاسداران

برایان هوک گفت که دولت آمریکا از اعتراضات مردم ایران حمایت می‌کند و در برابر “عاملان نقض حقوق بشر و سرکوب” سکوت نمی‌کند. او اطلاع داد که در همین راستا دولت آمریکا یک مقام دیگر سپاه پاسداران را “تحریم ویزایی” کرده است.

هوک: نیروهای امنیتی احتمالا بیش از هزار تن را در اعتراضات ایران کشته‌اند

هوک فرمانده تحریم‌شده‌ی سپاه را به نام معرفی نکرد؛ به گزارش خبرگزاری دانشجویی ایسنا فرمانده مزبور حسن شاهوارپور، نام دارد که فرمانده سپاه پاسداران در خوزستان است.

بنا به گزارش‌ها در جریان اعتراض‌های آبان‌ماه گذشته در شهر ماهشهر بیش از صد نفر از مردم معترض به دست مأموران سپاه کشته شدند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024