جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 12.12.2019, 23:13


براساس نظرسنجی‌هایی که پس از رای‌دادن شهروندان بریتانیا انجام شده، محافظه‌کاران به رهبری بوریس جانسون برنده انتخابات پارلمانی این کشور  هستند. طبق این نظرسنجی‌ها حزب محافظه‌کار توانسته است به اکثریت مطلق در مجلس عوام بریتانیا دست یابد.

طبق پیش‌بینی اولیه، حزب محافظه‌کار به رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، قدرتمندترین حزب در انتخابات عمومی بریتانیا شده است. براساس نظرسنجی موسسه «ایپوس موری» که به سفارش «بی‌بی‌سی»، «ان‌تی‌وی» و «اسکای‌نیوز» انجام شده، انتظار می‌رود حزب حاکم محافظه‌کار  ۳۶۸ کرسی از محموع ۶۵۰ کرسی مجلس عوام بریتانیا را در اختیار داشته باشد.

این خروجی انتخابات اکثریت مطلق را در اختیار حزب محافظه‌کار قرار می‌دهد و این حزب می‌تواند به تنهایی حکومت کنند. پیش‌بینی می‌شود حزب کارگر به عنوان دومین حزب قدرتمند مجلس عوام، به ۱۹۱ کرسی دست یابد. حزب ملی اسکاتلند ۵۵ کرسی و حزب لیبرال دمکرات ۱۳ کرسی را تصاحب کرده‌اند.

آمار اعلام شده نتیجه واقعی انتخابات نیست و ممکن است در جریان شمارش آرا در طول شب تغییر کند. نتایج رسمی انتخابات سراسری بریتانیا روز جمعه ۱۳ دسامبر اعلام می‌شود.

بوریس جانسون برای ادامه کار خود به عنوان نخست‌وزیر نیاز به اکثریت مطلق دارد. تنها در این صورت است که بن‌بست و بالاتکلیفی سه ساله این کشور در موضوع خروج از اتحادیه اروپا پایان خواهد یافت. اگر پیش‌بینی‌های اولیه از نتایج انتخابات پارلمانی بریتانیا پس از پایان شمارش آرا نیز تایید شود، نشان‌دهنده آن است که  خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دغدغه اصلی اکثریت شهروندان این کشور بوده است. بوریس جانسون اعلام کرده که ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ کشورش را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

ایران امروز به نقل از رسانه‌های آلمان



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024