جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 21.08.2019, 16:26


به گزارش روزنامه «الشرق الاوسط» که با حمایت عربستان سعودی در لندن منتشر می‌شود، دولت تل آویو طی هفته‌های اخیر پس از اخذ تایید از واشنگتن و مسکو به انبار مهمات و موشک‌های ایران در عراق حملاتی ترتیب داده است.

به گزارش این روزنامه به نقل از منابع دیپلماتیک غربی، اسرائیل بر سر عدم اعلام رسمی تاییدیه آمریکا و روسیه در این خصوص توافق کرده و به پایگاه‌های نظامی حشد الشعبی در عراق حمله کرده است.

انفجارهای پیاپی روز گذشته در انبارهای حشدالشعبی در نزدیکی پایگاه هوایی بلد در استان صلاح‌الدین رخ داد که در ماه جولای نیز حملات مشابه آن صورت گرفته بود.

پایگاه هوایی بلد در نزدیکی بزرگترین پایگاه هوایی عراق که محل استقرار مشاوران نظامی آمریکایی و جنگنده‌هایF-16 عراق است، قرار دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دیروز در اوکراین، طی سخنانی با اشاره به حمله اخیر به مواضع حشدالشعبی در شمال عراق تصریح کرد: «ایران در هیچ کجا مصون نیست. در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، علیه ایران اقدام می‌کنیم و دست ما می‌تواند از این هم درازتر شود.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که جنگنده‌های اسرائیل ماه گذشته مواضع ایران در عراق را هدف قرار داده‌اند. تل‌آویو با این هدف که میدانی برای کنترل تنش منطقه‌ای فراهم باشد، به صورت رسمی مسئولیت این حملات را برعهده نمی‌گیرد.

مقام‌های اسرائیل بارها اعلام کرده‌اند که صدها بار مواضع ایران در سوریه را مورد حمله هوایی قرار داده‌اند. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در نشست امنیتی مقامات این کشور، آمریکا و روسیه چند ماه پیش در قدس اشغالی طی سخنانی با اشاره به اینکه کشورش صدها بار مواضع ایران در سوریه را هدف قرار داده است، گفته بود: اسرائیل به حملات خود ادامه داده و به ایران اجازه حضور در سوریه را نمی‌دهد.

چهار حمله در یک ماه در عراق

در نوزدهم ژوئیه، اسرائیل نخستین بار از زمان حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای عراق در دهه هشتاد میلادی، پایگاه متعلق به تیپ ۵۲ حشدالشعبی در منطقه آمرلی استان صلاح الدین واقع در شمال شرق عراق را هدف گرفت.

در بیست هشتم همان ماه، حمله دوم هوایی، پایگاه اشرف در استان دیالی را مورد حمله قرار داد.

در فاصله زمانی میان نوزدهم و بیست و هشتم ژوئیه، اسرائیل دست به بمباران تپه راهبردی الحاره در حومه درعا در نزدیکی منطقه جولان اشغالی آن هم برای سومین بار زد.

در ۱۲ ماه اوت جاری نیز، انفجاری مشکوک در زاغه مهمات یکی از گروه‌های وابسته به حشد الشعبی در پایگاه الصقر در جنوب بغداد روی داد که برخی این انفجار را در نتیجه حمله پهپاد یا جنگنده اف ۳۵ دانستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024