شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.04.2019, 18:38


آیت‌الله خامنه‌ای روز یکشنبه اول اردیبهشت ۹۸، محمدعلی جعفری را از فرماندهی کل سپاه پاسداران برکنار و حسین سلامی را با ترفیع درجه به سرلشکری، به عنوان جایگزین او منصوب کرد.

در حکم انتصاب خامنه‌ای خطاب به حسن سلامی آمده است: «نظر به ابراز ضرورت جابجایی در فرماندهی سپاه از سوی سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری و با سپاس از یک دهه خدمت باارزش و پرحجم و ماندگار معزی‌الیه، با توجه به شایستگی‌ها و تجارب ارزنده جنابعالی در مدیریتهای کلان و مسئولیتهای گوناگون نهاد انقلابی و جهادی و مردمی سپاه، شما را با اعطای درجه سرلشکری به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب می‌کنم.»

حسین سلامی پیشتر جانشین فرمانده سپاه، معاون عملیات ستاد مشترک سپاه، فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران و سرپرستی معاونت هماهنگ‌کننده سپاه را بر عهده داشت.

خامنه‌ای در حکم  دیگری محمدعلی جعفری را به  مسئولیت «قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم» منصوب کرده است.
جعفری از سال ۱۳۸۶ فرماندهی سپاه را بر عهده داشت. مقام‌ها و مسئولان زیر نطر آیت‌الله خامنه‌ای معمولا هر ده سال یک بار تغییر می‌کنند اما سه سال پیش خامنه‌ای فرماندهی محمدعلی جعفری را برای سه سال دیگر تمدید کرد. اما هنوز این سه سال به پایان نرسیده جعفری برکنار شد. طبق حکم حامنه‌ای ظاهرا خود جعفری خواستار جابجایی در فرماندهی سپاه بوده است.

این روزها سپاه پاسداران هم به دلیل قرارگرفتن در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و هم آوردن گروه‌های شبه‌نظامی خارجی به لرستان و خوزستان با عنوان کمک به سیب‌زدگان، خبرساز و موضوع اصلی خبرهای رسانه‌های داخلی و خارجی است.

سردار سلامی به اظهارات تند و تیزش در برابر اسرائیل و آمریکا مشهور است. از جمله حدود سه ماه پیش در باره اسرائیل گفته بود: «راهبرد ما محو اسرائیل از جغرافیای سیاسی جهان است و به‌نظر می‌رسد با شرارت‌هایی که اسرائیل در حال انجام است، خودش را به این واقعیت نزدیک می‌کند».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024