سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 11.03.2019, 16:12

هشدار عفو بین‌الملل:


سازمان عفو بین‌الملل هشدار داده است که هشت فعال محیط زیست زندانی در ایران ممکن است با احکام سنگین یا حتی اعدام روبرو شوند. به گفته عفو بین‌الملل «اعترافات» این افراد از راه شکنجه به دست آمده است.

سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۲۰ اسفند، برابر ۱۱ مارس، با انتشار بیانیه‌ای نسبت به صدور احکام سنگین برای هشت فعال محیط زیستی زندانی در ایران هشدار داد.

به گفته عفو بین‌الملل این نگرانی وجود دارد که برای این افراد که محاکمه آنها به صورتی «به شدت غیرعادلانه» انجام گرفته، احکامی سنگین صادر شود، از زندان‌های درازمدت تا حتی اعدام.

به گفته عفو بین‌الملل این افراد تنها در حوزه حفاظت از محیط زیست فعالیت کرده‌اند، اما مسئولان در زندان و با اعمال شکنجه از آنها اعترافاتی گرفته‌اند تا به اتهامات آنها رنگ «امنیتی» بزنند.

هشت فعال محیط زیست به نام‌های سام رجبی، امیرحسین خالقی، هومن جوکار، سپیده کاشانی، نیلوفر بیانی، طاهر قدیریان، عبدالرضا کوهپایه و مراد طاهباز، بیش از یک سال است که در «بازداشت موقت» سازمان اطلاعات سپاه پاسداران به سر می‌برند.

سازمان عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط هشت فعال محیط زیست شده است.

این سازمان حقوق بشری همچنین گفته است این افراد تا زمانی که در بند هستند، باید از شکنجه و دیگر اقسام بدرفتاری مصون باشند.

عفو بین‌الملل تقاضا کرده است که هشت زندانی باید بتوانند وکیل مدافع خود را آزادانه انتخاب کنند و با خانواده‌ خود تماس مرتب داشته باشند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024