شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 12.01.2019, 10:14


دویچه وله فارسی

برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران روز شنبه ۲۲ دی (۱۲ ژانویه) گفت معافیت‌های آمریکا در مورد خریداران نفت ایران به هیچ وجه تمدید نمی‌شوند.

به گزارش رویترز، هوک در یک کنفرانس خبری در امارات متحده عربی گفت دلیل اصلی معاف کردن برخی کشورهای خریدار نفت ایران جلوگیری از افزایش قابل توجه قیمت نفت بود.

با این حال او از توضیح در مورد سیاست واشنگتن پس از پایان مهلت معافیت جاری در ماه مه (اردیبهشت ۱۳۹۸) خودداری کرد.

آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای از روز ۱۴ آبان (پنجم نوامبر ۲۰۱۸)، آخرین سری از تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای علیه ایران را بازگرداند. این تحریم‌ها به شکلی گسترده صنعت نفت، گاز و کشتیرانی ایران را هدف قرار دادند.

در همین حال هشت کشور به مدت شش ماه از تحریم‌های نفتی معاف شدند. این هشت کشور عبارتند از چین، تایوان، هند، ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، ایتالیا و یونان.

برایان هوک، مسئول “گروه اقدام ایران” در وزارت امور خارجه آمریکا چند روز پس از بازگرداندن تحریم‌ها تأکید کرد ایالات متحده مصمم است با استفاده از حداکثر فشار اقتصادی بدون افزایش قیمت نفت، صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

او افزود آمریکا  انتظار دارد عرضه جهانی نفت در سال ۲۰۱۹ بیش از میزان تقاضا باشد و به این ترتیب  آمریکا بتواند از واردکنندگان نفت ایران بخواهد  خرید از این کشور را به طور کامل متوقف کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024