جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 28.09.2018, 8:18


مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز عصر پنجشنبه  بازداشت شد. اتهام حاجتی انتشار توییتی است که در آن از تلاش بی‌نتیجه‌اش برای آزادی دو شهروند بهایی خبر داده است.

مهدی حاجتی در توییتر خود نوشته بود: «ده روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهائی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته کم نگذارد.»

کسانی که مهدی حاجتی می‌شناسند معتقدند پیگیری وضعیت شهروندان بهایی، تلاش گسترده‌ی این عضو شورای شهر شیراز برای مبارزه با فساد دلیل اصلی بازداشت بوده است.

در رابطه با بازداشت او بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز در مجلس  در توییتر نوشت: مهدی حاجتی مقابل تخریب اماکن تاریخی شیراز، برای توسعه حرم شاهچراغ ایستاد و تهدید به پرونده‌سازی شده بود. بازداشت او به بهانه دفاع از حقوق شهروندی گروهی از مردم، قابل پذیرش نیست. اجازه ندهیم دهان منتقدان پاکدست و دلسوز را با اتهام ببندند. درصورت ادامه بازداشت، بيشتر بامردم حرف ميزنم.

عباس عبدی فعال سیاسی نیز در اعتراض به این بازداشت نوشت: توییت آقای حاجتی، متنی انسانی و منصفانه بود. درخواست دادرسی عادلانه برای هر فرد ایرانی بیش از آن‌که دفاع از آن فرد تلقی شود، دفاع از کشور و قانون است ظاهرا قوه عاقله‌ای بر اداره امور در برخی از حوزه‌ها وجود ندارد. این رفتار درهر شرایطی بویژه شرایط کنونی باورناپذیر و غیرقابل قبول است

عبدالکریم حسن زاده نماینده فراکسیون امید مجلس نیز نوشت: قطعا رییس مجلس در قبال اعضای مجلس و شورای شهر که انتخابات ان زیر نظر وی است مسئول است، دیروز #سپنتا_نیکنام‌، امروز #مهدی_حاجتی، تا کجا باید بی حرمتی به رای ملت را شاهد بود؟ اگر در زودترین زمان ممکن ازادی وی ‌محقق نشود،‌ شک نکنید که در جلسه علنی مجلس ساکت نمی‌نشینیم.

احمد زیدآبادی در یاداشت کوتاهی در باره بازداشت آقای حجتی در کانال تلگرام خود نوشت:

«همزمان با نطق نتانیاهو در سازمان ملل که مدعی شد اسرائیل به خلاف تمام کشورهای خاورمیانه، حقوق برابر تمام شهروندان خود را تضمین می‌کند؛ مهدی حاجتی عضو شواری شهر شیراز به اتهام اینکه در فضای مجازی نوشته است: «پیگیر بازداشت دو دوست بهایی» است؛ بازداشت شد!

من واقعاً نمی‌دانم در این مملکت چه خبر است؟ فقط می‌توان به حسن روحانی گفت؛ حالا که تو بر هیچ یک از این نوع امور کنترل نداری و تنها حوزۀ مسئولیت‌ات یعنی اقتصاد نیز که وضع‌اش بی‌نیاز از توصیف است؛ بی زحمت استعفاء بده و دنبال کار خود برو تا دستکم وضع از این همه پیچیدگی و دربرهمی قدری ساده‌تر و قابل فهم‌تر شود! به خدا این به نفع خودت، کشور و همۀ چیزهای دیگر است!»

کاوه مدنی، معاون پیشین سازمان حفاظت از محیط زیست نیز با اشاره به جوان بودن مهدی حاجتی با انتشار پیامی در توییتر، این ویژگی را از نظر مقامات جمهوری اسلامی “جرم” دانسته و نوشت: «جرم “جوان” بودن مهدی حاجتی را از قلم نیندازیم. آنها بی‌اندازه از جوانانی که قلبشان برای ایران و ایرانی می‌تپد، بی‌پرده ابراز نارضایتی می‌کنند و بی پروا از مشکلات می‌گویند و هر گونه ظرفیت رشد و رهبری برای تغییر و بهبود دارند، می‌هراسند.»

مهدی حاجتی ۳۹ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته ریاضی محض است. او نایب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و عضو کمیسیون حقوق شهروندی و کمیسیون معماری و شهرسازی در پنجمین دوره شورای شهر شیراز است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024