پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 25.09.2018, 9:16


یادداشت نرگس محمدی درخصوص حمله تروریستی اهواز

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن یادداشت نرگس محمدی٫ نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر در خصوص حمله تروریستی اهواز به شرح زیر است:

جامعه مدنی، چاره کار آنچه در اهواز رخ داد 

چاره کار آنچه در اهواز رخ داد، فقط محکوم کردن نیست، چرا که تروریسم، خشونت و خونریری در هر زمان و هر مکان، محکوم است. چاره کار، پرداختن به دلایل و ریشه های شکل گیری خشونت است.

در نبود جامعه مدنی و بستر رفتار مسالمت آمیز و مبتنی بر گفت و گو، آنچه مجال جولان می یابد خشونت است و خشونت اشکال مختلف برور خود را در جوامع پیدا می کند.

سالهاست ما قربانیان سیاست های سرکوبگرانه جامعه مدنی، فریاد سر می دهیم که سیاست هایی که به دنبال سرکوب جامعه مدنی هستند خواسته یا ناخواسنه راه را برای خشونت و وحشت می گشایند، اما هر روز بر میزان فشارها افزوده می شود.

نگاهی به جامعه، گویای روشن وضعیت حال و آینده ماست. فعالان مدنی کجا هستند؟ گروهی در کنج عزلت و خانه نشین، گروهی مهاجر و آواره کشورها و گروه معدودی در زندان ها و تعداد کثیری تحت تعقیب امنیتی و احکام و قرار های سنگین قضایی.

این جامعه برای تولید و باز تولید خشونت آماده است و تنها راه جلوگیری یا کنترل آن نه فقط محکوم کردن و برخورهای قهرآمیز که برداشتن فضای امنیتی و سرکوبگرانه علیه جامعه است.

نرگس محمدی
زندان اوین



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024