پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.08.2018, 19:04


دویچه وله: رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه ۶ اوت فرمان بازگشت دور نخست تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد. با این فرمان بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران که با امضای توافق هسته‌ای به حال معلق درآمده بودند دوباره فعال می‌شوند.

در متنی که مقارن ظهر روز دوشنبه (۶ اوت / ۱۵ مرداد) با عنوان «بیانیه رئیس جمهوری درباره از سرگیری دوباره ایالات متحده در ارتباط با ایران» از سوی کاخ سفید منتشر شد آمده است، امروز ایالات متحده اقدام‌هایی را آغاز می‌کند که تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران دوباره برقرار گردد؛ تحریم‌هایی که با امضای “برنامه جامع اقدام مشترک” (برجام) به حال تعلیق درآمده بود.

دونالد ترامپ در بیانیه خود از خروج یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد و باردیگر این توافق را «وحشتناک» خواند. او گفت این توافق‌نامه نه تنها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای مناسب نبود، بلکه در خدمت «دیکتاتوری مرگبار» در ایران و «گسترش خشونت و هرج و مرج» بوده است.

ترامپ در بیانیه خود گفته است: «ایران تا به امروز همچنان ایالات متحده آمریکا و متحدان آن را تهدید می‌کند.»

رئیس جمهور آمریکا از این موضوع ابراز خرسندی کرد که بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند که بازار ایران را ترک کنند. او گفت بسیاری از کشورها اعلام کرده‌اند که واردات نفت خام از ایران را کاهش می‌دهند و یا به‌طور کامل قطع می‌کنند.

ترامپ اضافه کرد که آمریکا از همه کشورهای جهان خواهد خواست به چنین اقداماتی دست بزنند تا روشن شود که رژیم ایران در برابر یک انتخاب قرار دارد؛ یا باید رفتارهای تهدید‌کننده و ثبات‌زدای خود را تغییر دهد تا دوباره در اقتصاد جهانی ادغام شود و یا همچنان به مسیر انزوای اقتصادی ادامه دهد.

رئیس جمهور آمریکا در پایان بیانیه خود تاکید کرده که ایالات متحده «بیشترین فشار اقتصادی» را بر دولت ایران وارد خواهد آورد. در عین‌حال او روشن کرد: «من برای یک توافق جامع با ایران که شامل همه فعالیت‌های شرورانه این کشور، از جمله برنامه‌های موشکی و حمایت از تروریسم می‌شود، آماده هستم.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024