چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 30.07.2018, 22:37


دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید اعلام کرد که حاضر است با حسن روحانی رئیس جمهور ایران بدون پیش شرط دیدار کند.

وی گفت: «اگر ایران بخواهد حتما ملاقات خواهیم کرد. مشکلی در گفتگو با انسان‌های دیگر وجود ندارد. به ویژه وقتی امکان جنگ یا مرگ وجود داشته باشد بهتر است مذاکره شود. هیچ مشکلی در این باره وجود ندارد. با رهبر کره شمالی نیز دیدار کردم.»

ترامپ تصریح کرد که برای دیدار و گفتگو با روحانی هیچ پیش شرطی ندارد.

دونالد ترامپ این سخنان را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اقدام های پیش روی ایران برای کاستن از تنش‌ها بیان کرد.

آقای ترامپ در ابتدای پاسخش با اشاره با دیدار اخیر با رهبر کره شمالی گفت: «وقتی صحبت از احتمال جنگ، مرگ و قحطی و خیلی از مسایل دیگر است، ملاقات هیچ ایرادی ندارد.»

آقای ترامپ گفت: «در حال حاضر آنها در شرایط سختی هستند. من به توافق هسته‌ای با ایران پایان دادم، توافقی که مضحک بود. آنها ممکن است در نهایت بخواهند با ما دیدار کنند و من هم در هر زمانی که آنها بخواهند آماده این دیدار هستم.»

به گفته آقای ترامپ، این دیدار «نه از موضع قدرت خواهد بود و نه از موضع ضعف. بلکه اگر منجر به توافقی معنی‌دار شود که مانند توافق قبلی بی‌ارزش نباشد، کار مناسبی است.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز هشتم ماه مه ۲۰۱۸ اعلام کرد که کشورش از برجام خارج می‌شود و تحریم‌های علیه ایران که از سال ۲۰۱۵ در حال تعلیق بود، مجددا اعمال خواهد شد. بنابر آنچه که دولت ترامپ اعلام کرده، تحریم‌های آمریکا علیه ایران پس از دو فرجه زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه به اجرا گذاشته می‌شود.

دور نخست تحریم‌ها که شامل صنایع خودروسازی، فلزات گرانبها مانند طلاست، یک هفته دیگر آغاز می‌شود. اما حساس‌ترین بخش تحریم‌ها ۴ نوامبر (۱۳ آبان) به اجرا درمی‌آید و صادرات نفت ایران را هدف قرار خواهد داد. آمریکا اعلام کرده که خریداران نفت ایران فرصت دارند تا ماه نوامبر به قراردادهای خود با این کشور خاتمه دهند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024