پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 18.07.2018, 11:10

نامه تند دالیچ خطاب به دولتمردان کرواسی


منبع: «ورزش سه»

کرواسی شگفتی ساز جام جهانی بود و موفق شد تا فینال رقابت‌ها پیش برود ولی شاگردان دالیچ مقابل فرانسه شکست خورده و جام را از دست دادند. آنها پاداش ۲۳ میلیون یورویی را به یک خیریه کودکان اهدا کردند و حالا زلاتکو دالیچ با انتشار بیانیه‌ای، این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد و همچنین به انتقاد از سیاستمداران کروات پرداخت.

دالیچ در نامه‌ای خطاب به دولتمردان این کشور نوشت:

این نسل از بازیکنان ما نشان داد که بازیکنان بزرگ بدون توجه به ملیت، بودجه و رقابتی که به آن پا می‌گذارند، می‌توانند به قله‌ها برسند. این بیانیه را نوشتم زیرا به نظرم کرواسی در شرایط خوبی قرار ندارد.

کرواسی از ضعیف‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا است (در بین ۲۸ کشور، سومین کشور ضعیف از لحاظ تولید ملی، بالاتر از بلغارستان و رومانی) و توسط گروهی اداره می‌شود که به اعتقاد بسیاری، یک گروه خلافکار سازمان‌یافته هستند.

کرواسی کشوری است که بسیاری از مردمش در ۲۰ سال پیش مانده‌اند. امروز در کرواسی، بازنشستگان ما نمی‌توانند اولیه‌ترین نیازهای خود را رفع کنند، مردم جوان نمی‌توانند هزینه تحصیلاتشان را بدهند و وضعیت سلامت خوب نیست و سیستم قضایی نیز فاسد است.

از سیاستمداران و نماینده‌هایشان که مردم را به این جهنم بدبختی رسانده‌اند می‌خواهم به تیم ملی کرواسی کاری نداشته باشند. شما در رختکن ما جایی ندارید و با شما معامله‌ای نخواهیم کرد.

شما کسانی هستید که کرواسی را به فقیرترین کشور اروپا تبدیل کردید. ما بچه‌هایی داریم که هیچگاه دریا را ندیده‌اند، در حالی که کرواسی بیش از ۱۸۸۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. بچه‌هایی داریم که گرسنه می‌خوابند زیرا پدر و مادرشان بیکار هستند و غذایی ندارند.

کسانی که این بلا را بر سر کشور ما آوردند، جایی در تیم ملی نخواهند داشت. لطفا به تصمیمات احترام بگذارید، پیراهن فوتبالی نپوشید و از موفقیت ما به نفع خود استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود ارزش کار ما پایین بیاید.

تمام تیم اعلام کرده که پول پاداش را به بچه‌های کرواسی اهدا خواهد کرد. خیریه‌ای که به آن کمک شده، تمام بچه‌هایی که تا به حال دریا را از نزدیک مشاهده نکردند را در تابستان به مسافرت خواهد فرستاد تا بالاخره برای اولین بار دریا را ببینند.

اعضای تیم ملی کرواسی در کنار مردم هستند و فراتر از پیروزی‌ها، می‌خواهند به مردم کمک کنند. تمام بچه‌های کرواسی این فرصت را دارند که حداقل ۷ روز در سواحل این کشور حضور داشته باشند. این کمترین کاریست که می‌توانیم برایشان انجام دهیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024